Svake godine 11. studenoga milijuni ljudi u Kini, ali i drugim dijelovima svijeta obilježavaju - Dan samaca. Ovaj praznik izmislili su mladi Kinezi kao svojevrsnu anti-Valentinovo proslavu, a s vremenom je sve preraslo u najveći svjetski dan kupovine.
Iako bi Dan samaca trebao biti 24-satni događaj, kineski div e-trgovine Alibaba 2020. godine odlučio je napraviti revoluciju pa je kupcima omogućio primamljive popuste koji traju sve od 1. do 11. studenoga. I baš u tom razdoblju spomenuta tvrtka od prodaje je ostvarila dobit u iznosu od čak 71,4 milijarde dolara.
Dan samaca tako je postao pravi fenomen - slavi se prvenstveno u Kini, gdje je i "stvoren" 1993. godine kao "protuotrov" za Valentinovo. Diljem zemlje organiziraju se prigodni događaji s ciljem međusobnog upoznavanja mladih kineskih samaca. Datum 11. studenoga odabran je zbog niza jedinica (11.11.) koje predstavljaju samce.
Dan samaca navodno je nastao na Sveučilištu Nanjing i u početku su ga slavili samo studenti. No taj dan ubrzo je postao megapopularan i među drugim mladim te slobodnim Kinezima, koji su ga vidjeli kao odličnu priliku za upoznavanje drugih samaca pa su počeli organizirati susrete kako bi obilježili taj događaj.
Prvotna želja za druženjem pretvorila se u globalni shopping događaj 2009. godine kad su u Alibabi počeli nuditi posebne popuste na taj dan. I drugi trgovci vrlo brzo postali su svjesni činjenice da zbog novog praznika mogu ciljati na mlade potrošače nudeći im popuste u svojim trgovinama i na internetu.
Yahoo prenosi kako je tvrtka Alibaba u 2020. ostvarila više od 71 milijardu dolara prodaje, što znači da je Dan samaca i službeno najveći shopping događaj u svijetu. Slijede ga Crni petak i Cyber ponedjeljak, koji potječu iz Sjedinjenih Država.
Tako je Amazon priopćio kako su neovisne tvrtke na njegovoj platformi u 2020. ostvarile 4,8 milijardi dolara od prodaje na Crni petak i Cyber ponedjeljak, što je povećanje od 60 posto u odnosu na godinu prije, no ta brojka i dalje nije ni blizu profitu koji je ostvarila Alibaba tijekom promocije Dana samaca.
Forbes piše i kako je Alibaba u Kini pomogla razviti tzv. "shoppingtainment" - naime, surađuju s nacionalnom televizijom koja svake godine 10. studenoga emitira poseban program povodom Dana samaca, a isti često uključuje i slavne osobe poput pjevačica Taylor Swift i Katy Perry ili bivšeg nogometaša Davida Beckhama.
I reality zvijezda Kim Kardashian 2019. pridružila se livestreamu tijekom kojega je, u svega prvih nekoliko minuta emitiranja uživo, uspjela prodati 15.000 bočica svojega KKW parfema.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....