‘KRALJEŽNICA ZEMLJE‘

Megaprojekt od 118 milijardi eura: Britanci grade brzu željeznicu, vlakovi će voziti 360 km/h

Mnogi Britanci nisu oduševljeni projektom, prvenstveno zbog velikih troškova, ali i utjecaja na okoliš.
Ilustracija: Brzi vlak na putu za London
 Paul Martin/Alamy/Alamy/Profimedia

Velika Britanija u petak je i službeno počelo s gradnjom "High speed 2" brze željeznice koja bi trebalo povezati London s Birminghamom, a potom i drugim većim gradovima na sjeveru zemlje.

Premijer Boris Johnson rekao je da je izgradnja "sad i formalno počela" te je istaknuo da će ovaj projekt stvoriti 22.000 novih radnih mjesta.

- Kao kralježnica naše prometne mreže ovaj projekt bit će ključan za bolje povezivanje naših gradova, rekao je Johnson, a prenosi Sky News.

Premijerovo oduševljenje projektom mnogi ne dijele, prvenstveno zbog velikih troškova i potencijalno štetnog utjecaja na okoliš.

Naime, ukupni trošak gradnje brze željeznice 'HS2' vladina komisija lani je procijenila na 106 milijardi funti (oko 118 milijardi eura), što je gotovo tri puta više nego se inicijalno planiralo kada je projekt prije 10 godina predstavljen javnosti.

U prvoj fazi projekta brza željeznica trebala bi povezati London s regijom West Midlands (ponajprije Birminghamom), a kasnije i s Leedsom i Manchesterom. Kada se gleda u cijelosti, riječ je o najvećem infrastrukturnom projektu u Europi, tvrde Britanci.

Vlakovi bi na pruzi trebali voziti brzinom do 360 km/h, uz to da bi svakog sata njih 18 kretalo iz Londona i prema Londonu. Sama gradnja je prilično zahtjevna budući da se samo u prvoj fazi projekta treba izgraditi više od 300 mostova i 70 vijadukta. Također, u planu je i gradnja šest potpuno novih željezničkih stanica.

Prva faza projekta inicijalno je trebala biti dovršena do 2029. godine, dok bi kompletna željeznica trebala biti završena najkasnije do 2040. godine.

Kad je u pitanju utjecaj na okoliš, organizacija Woodland Trust upozorila je da će ova željeznica uništiti više od 100 šumovitih krajeva i pet međunarodno zaštićenih dijelova priroda.

Državna kompanija HS2 Ltd, koja je zadužena za provedbu projekta, tvrdi da željeznica neće narušiti bioraznolikost krajeva kroz koje prolazi te su najavili da će uz prugu uspostaviti svojevrsni "zeleni koridor".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
19. studeni 2024 05:08