Na području šire splitske regije u tijeku su radovi na najvećim cestovnim infrastrukturnim projektima. Riječ je o izgradnji novog ulaza u Split zajedno s tunelom Kozjak, rekonstrukcija raskrižja Širine te izgradnja brze ceste Mravince - Stobreč - Dugi Rat - Omiš. Gradilišta je danas posjetio ministar prometa Oleg Butković te je također obišao neke od najvećih infrastrukturnih cestovnih projekata u Hrvatskoj.
Fokus obilaska bio je na čvoru Vučevica, tunelu Kozjak i njihovu spoju na državnu cestu D8. "Ukupna vrijednost ovih projekata iznosi oko 120 milijuna eura, a riječ je o ulaganjima koja su neophodna za Splitsko-dalmatinsku županiju, grad Split i njegovo zaleđe. Projekti potvrđuju da se u ovoj regiji provode veliki infrastrukturni radovi. Dinamika radova je dobra - prokopano je više od 200 metara glavnog i sigurnosnog tunela, a radovi napreduju prema planu. Završena je i devijacija na autocesti koja će vjerojatno dobiti uporabnu dozvolu u siječnju te će tada biti puštena u funkciju. Izražavam zadovoljstvo radovima i zahvaljujem Hrvatskim cestama, izvođačima, projektantima, nadzoru i svima koji sudjeluju u realizaciji ovog projekta", izjavio je Butković.
Upitan o prosvjedima građana zbog izgradnje tunela Kozjak, ministar je rekao da je projekt drugog ulaza s autoceste u Split i Kaštela nužan. "Što se tiče trase, ona je utvrđena u redovnoj i zakonitoj proceduri kroz Prostorni plan i svu potrebnu dokumentaciju. Danas kad smo počeli radove i osigurali financijska sredstva, da se vraćamo 15 godina unatrag mislim da nema smisla. Treba sjest za stol i razgovarati, ovo je projekt koji će najviše dobra donijeti stanovnicima Kaštela", poručio je Butković. U njegovoj pratnji bio je i splitsko-dalmatinski župan Blaženko Boban, ali i splitski gradonačelnik Ivica Puljak, koji je ministru obećao punu suradnju oko ovih projekata
Projekt "Novi ulaz u Split" uključuje tunel kroz Kozjak te cestu koja spaja autocestu prema Splitu i državnu cestu u Kaštelima. U budućnosti će uključivati i novi most preko Kaštelanskog zaljeva. U prvoj fazi gradi se 7,9 kilometara duga cesta od čvora Vučevica na autocesti A1 do čvora na državnoj cesti u Kaštelima. Procijenjena vrijednost radova je 120,78 milijuna eura. Radovi od čvorišta Vučevica do sjevernog portala tunela Kozjak u duljini od 450 m sklopljeni su s tvrtkom Euro-Asfalt i vrijedni su 3,4 milijuna eura bez PDV-a. Radovi dobro napreduju, ali je zbog nepravovremenog otkupa zemljišta na ovoj dionici došlo do produljenja ugovornog roka izgradnje do 13. svibnja 2025. Izgradnja tunela Kozjak i dvotračne ceste do Kaštela ugovorena je s tvrtkom China Road and Bridge Corporation u vrijednosti od 74,6 milijuna eura bez PDV-a s rokom izvršenja od 36 mjeseci. Trenutačno je prokopano oko 200 m glavne tunelske cijevi i cca 200 m servisne cijevi.
U Solinu je u tijeku rekonstrukcija raskrižja Širina - DC8. Tvrtka DIV uvedena je u posao još 24. siječnja 2022. godine s rokom dovršetka od 24 mjeseca, ali su radovi bili privremeno obustavljeni zbog arheoloških istraživanja. Dosad su dovršeni radovi na izmještanju plinskih instalacija, koji su bili preduvjet za daljnje radove na rekonstrukciji raskrižja Širina, a trenutačno se izvode radovi na izradi donjeg ustroja mosta Jadro i paralelno izmještanje ostalih instalacija koje su prepreka izvođenju glavnih radova. Vrijednost radova je 18,2 milijuna eura bez PDV-a. Rok za završetak radova je 8. travnja 2026.
Na novoj brzoj cesti Mravince - Stobreč - Dugi Rat - Omiš iz smjera Splita, odnosno Solina, zahvat počinje na brzoj cesti Solin - Klis, na budućem čvorištu Mravince. Izgradnja 2,5 kilometara dionice čvorište Mravince - čvorište TTTS dužine 2,5 km sa spojnim cestama podijeljena je u pet faza izgradnje, a radovi su ugovoreni s tvrtkom Strabag i ukupne su vrijednosti 40 milijuna eura bez PDV-a.
U ovom trenutku radovi na fazama 1, 2 i 3 teku prema usvojenom vremenskom planu, završeni su radovi na objektima - nadvožnjacima Mravince 3 i 4 te Dračevac 1 i 2. U tijeku su radovi na posljednjem nadvožnjaku Mravince 1 te potpornom zidu zapadnog dijela kolnika brze ceste uz radove na odvodnji i geomehaničkoj zaštiti pokosa. Rok dovršetka radova je jesen sljedeće godine. Za izvođenje radova faza 4 i 5 ugovoreni rok izvođenja radova je 24 mjeseca.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....