PRVI NA UDARU

'MI DOSLOVNO KRVARIMO NOVAC KAO NIKADA U POVIJESTI' Šef europskog aviogiganta u pismu radnicima upozorio da kompaniji prijeti propast zbog koronakrize

 Bayne Stanley / Zuma Press / Profimedia

Šef Airbusa objavio je svoju procjenu štete koju je toj kompaniji nanio koronavirus, piše BBC.

U pismu upućenom zaposlenicima, Guillaume Faury je upozorio da kompanija doslovno 'krvari novac brzinom bez presedana'.

Ovaj mjesec tvrtka je najavila da smanjuje proizvodnju zrakoplova za jednu trećinu. Naime, čitava avioindustrija značajno će se smanjiti kao posljedica Covida-19.

Faury je također upozorio 135.000 zaposlenika Airbusa da se trebaju pripremiti za potencijalan gubitak poslova te dodao da je bez hitne reakcije opstanak kompanije u pitanju.

Airbus ovaj tjedan mora podnijeti financijsko izvješće za prvi kvartal 2020. Ti će brojevi biti u sjeni pandemije koja je globalne avionske kompanije bacila na koljena te se mnoge bore za preživljavanje jer više nitko ne naručuje nove zrakoplove.

Greg Waldron s portala posvećenog avioindustriji Flight Global je utjecaj koji je koronavirus imao na Airbus i općenito zrakoplovni sektor opisao riječima: 'Svaka pretpostavka koju smo imali o ovoj industriji, srušena je. Izgledi za Airbus prešli su iz posve pozitivnih u posve negativne. U ovom trenutku jednostavno ne postoji potražnja za novim avionima.'

Kao odgovor na pandemiju, Airbus je već počeo uvoditi vladine mjere, 3000 radnika već radi od kuće, a proizvodnju svojih karoserija za avione smanjili su na 40 mjesečno.

Airbus ima oko 13.500 radnika u Velikoj Britaniji, a većina radi avionska krila u pogonima u Broughtonu u sjevernom Walesu i u Filtonu kod Bristola.

Unatoč ogromnoj šteti koju joj je pandemija nanijela, Waldron misli da kompanija može preživjeti krizu, ali ne bez značajnih otpuštanja.

'Airbus je od ključne važnosti za Europu i mislim da će se Europa jako potruditi da Airbus opstane', kazao je.

'Međutim, morat ćemo proći kroz vrlo bolnu fazu. Ako se stopa proizvodnje značajno smanji, bit će mnogo otpuštanja. U budućnosti očekujem više manjih i tanjih aviona.'

U međuvremenu, glavni Airbusov rival, Boeing, također se bori s krizom jer je na godinu dana prekinuta proizvodnja njihovog najprodavanijeg modela, 737 Max putničkog zrakoplova.

U subotu je taj zrakoplovni gigant prekinuo ugovor s brazilskom tvrtkom Embraer vrijedan 4,2 milijarde dolara. Neki analitičari kao razlog tom potezu vide korona-krizu, dok drugi kažu da su razlozi u samom ugovoru.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
21. prosinac 2024 11:37