Njemački poduzetnik izazvao je bijes planom da pretvori sustav tunela iz Drugog svjetskog rata u luksuzni bunker za bogate koji se boje izbijanja trećeg svjetskog rata, prenosi AFP. Riječ je o tunelu koji su izgradili zatvorenici aneksa koncentracijskog logora Buchenwald, u šumi oko 200 kilometara od Berlina u blizini grada Halberstadta.
U logoru je bilo zatočeno oko 7000 prisilnih radnika. Više od polovine ih je umrlo kopajući 13 kilometara dug sustav tunela u kojem su nacisti proizvodili avione u posljednjoj fazi rata. Investitor Peter Karl Jugl najavljuje "najveći privatni projekt bunkera na svijetu", objavio je njemački Spiegel sredinom listopada. Bogatašima se nudi sklonište od trećeg svjetskog rata s vlastitom klinikom, školom, kockarnicom, barom, teretanom i spa prostorom, te "umjetnim izlascima i zalascima sunca".
Bunker će biti "sličan luksuznom smještaju na jahti", s hranom uzgojenom u zatvorenom prostoru. Mjesto u bunkeru osigurat ćete kupnjom BunkerCoina, od kojih svaki osigurava jedan kubni centimetar budućeg bunkerskog prostora. Jedan sobičak koštao bi oko pola milijuna eura. Peter Karl Jugl, koji je, prema Spiegelu, bio povezan s osobama s krajnje desnice, ovaj je tunel kupio 2019. od stečajnog upravitelja. Tunel je u vrijeme DDR-a služio kao vojno skladište streljiva.
Ideja je izazvala bijes obitelji preživjelih logoraša i mnogih drugih. Voditelj spomen-područja logora Langenstein-Zwieberge, Gero Fedtke, nazvao je to "neprikladnim načinom suočavanja s povijesnim nasljeđem tunela".
U telefonskom razgovoru za AFP Jugl je rekao da ga nepravedno vrijeđaju i da ne razumije zašto sva ta strka kad on samo gradi projekt za spašavanje ljudskih života u slučaju opasnosti. Investitor tvrdi da njegov bunker nema veze s logorom koji se nalazi dva kilometra dalje. Udruga obitelji nekadašnjih logoraša ga opovrgava, ističući da je jedini razlog postojanja tog logora bila izgradnja obližnjeg sustava tunela.
Dok se skandal razbuktava, Jugl je ponudio saveznoj državi Saska-Anhalt da otkupi tunele. Prema više izvora, za to traži osam milijuna eura - daleko više od 1,3 milijuna eura, koliko je sam platio za tunel, prenosi AFP.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....