Nakon što je australska kompanija GeoResonance, koja se bavi geofizičkim istraživanjem podmorja, u ponedjeljak objavila da postoji vjerojatnost da se olupina misteriozno nestalog malezijskog Boeinga 777 nalazi negdje na dnu Bengalskog zaljeva, malezijske su vlasti najavile da će istražiti moguće nove tragove.
'Čuli smo za izvješća o mogućem otkriću olupine u Bengalskom zaljevu. Kina i Australija također znaju za to. Malezija radi sa svojim međunarodnim partnerima na provjeri vjerodostojnosti ovih informacija', rekao je privremeni malezijski ministar prometa Hishammuddin Hussein.
U GeoResonanceu tvrde da su na morskom dnu u relativnoj blizini Bangladeša identificirali kemijske elemente koji se ondje obično ne nalaze, a svi se koriste u gradnji dijelova Boeinga 777. Napravili su i dodatnu analizu te su utvrdili da tih elemenata na istom mjestu nije bilo nekoliko dana prije nestanka aviona.
'Tehnologija koju imamo namijenjena je potrazi nuklearnih bojevih glava ili podmornica. Naša ekipa stacionarana u Ukrajini predložila je da pokušamo pronaći avion', rekao je David Pope iz te kompanije, čija je središnjica u australskom Adelaideu. Dosad su, kaže, pročešljali čak dva milijuna četvornih kilometara, a na kraju su zastali u Bengalskom zaljevu.
'Naša je ekipa bila jako uzbuđena kada smo pronašli moguću olupinu aviona', dodaje Pope, koji je u ponedjeljak tvrdio da tada još nije dobio nikakvu povratnu informaciju od australskih vlasti, koje je obavijestio o svom otkriću. 'Ne želimo reći da je to definitivno let MH370, ali vjerujemo da je riječ o tragu koji bi trebalo slijediti', zaključio je Pope.
U utorak se australski centar iz kojega se koordinira potraga javio priopćenjem, opovrgavajući tvrdnje GeoResonancea.
'Mi se vodimo satelitskim i drugim podacima kako bismo odredili položaj nestale letjelice. Lokacija koju spominje GeoResonance ne nalazi se na području deriviranom na temelju podataka kojima se mi vodimo. Zajednički međunarodni tim i dalje ostaje pri tvrdnji da se avion nalazi negdje u južnom dijelu područja koje smo odredili', piše u priopćenju čiji je sadržaj prenio CNN.
Lokacija koju spominje GeoResonance nekoliko je tisuća kilometara udaljena od područja južnog Indijskog oceana na kojemu je proteklih nekoliko tjedana organizirana opsežna potraga za avionom. Iako se dio eksperata slaže da ne novi trag nikako ne bi trebalo zanemariti, dobar dio ih podsjeća da je na jugu Indijskog oceana u nekoliko navrata uhvaćen pulsirajući signal za koji se vjeruje da ga odašilje crna kutija.
Jug Indijskog oceana počeo se pretraživati prvenstveno na temelju izračuna kompanije Inmarsat, čiji su sateliti bilježili aktivnost nestalog aviona satima nakon što je iščeznuo s radara. Iako u zabilješkama aktivnosti nije bilo podataka o točnoj lokaciji Boeinga, stručnjaci Inmarsata su određenim matematičkim operacijama procijenili da je vjerojatnost da je letjelica otišla prema jugu izrazito visoka.
U utorak su iz te kompanije CNN-u rekli da ostaju pri svojim izračunima.
U nestalom malezijskom Boeingu bilo je 239 putnika i članova posade. Posljednji je put na radaru viđen usred noći negdje pred ulazak u vijetnamski zračni prostor. Letio je na liniji Kuala Lumpur-Peking, a najveći dio putnika su bili kineski državljani.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....