Dizajneri diljem svijeta prošlih su mjeseci bili zauzeti pripremanjem kolekcija za ekskluzivne tjedne mode u Milanu i Parizu. Ukrajinski su se pak u međuvremenu prebacili na izradu odjeće za rat. Nakon početka ruske invazije 24. veljače ukrajinski dizajneri svoje šivaće mašine koriste za podršku ukrajinskoj vojsci. Izrađuju kamuflažne mreže, borbene čizme, pa čak i neprobojne prsluke.
Neovisni ukrajinski medij Kyiv Independent razgovarao je s nekolicinom njih. Ukrajinski dizajner Sergej Smolin, koji se istaknuo u izradi dizajnerskih muških odijela, sada izrađuje kamuflažne mreže. Bježeći iz Kijeva, sklonište je našao u domu svojih roditelja u zapadnoj Ukrajini. Odmah je otišao do najbliže kontrolne točke kako bi pitao što im je potrebno. Njegov novoformirani tim, koji uključuje njegovu obitelj i umjetnika Sergeja Pajeta, pronašao je tkaninu i pokrenuo posao. Za rad koriste veliku sportsku dvoranu lokalne škole. Dizajner Uzun Vitalij izrađuje pancirne prsluke.
Popularni brend cipela Kačorovska, koji je dosad izrađivao elegantnu obuću, od početka invazije pravi udobne borbene čizme. Voditeljica brenda Maria Slenzak prvih je 500 pari s timom napravila vlastitim sredstvima. Poslije su se obratili javnosti za potporu i počeli primati donacije kako bi nastavili. Kačorovska sada surađuje s trima tvornicama koje osiguravaju potplatu, kožu i zaposlenike za proizvodnju čizama za oružane snage. "Sve parove čizama dosad izradili smo uz stalne sirene pod prijetnjom zračnih napada. Potrebna je hrabrost da bi se radilo u takvim uvjetima'', rekla je Slenzak. Iako se proizvodnja odvija u ekstremnim okolnostima, povratne informacije koje Kačorovska dobiva od vojnika su pozitivne.
Nekoliko modnih brendova, poput Nebesite i Frolova, okrenulo se izradi vojnih prsluka. Brend Nebesite spremao se proslaviti svoj četvrti rođendan proljetnom kolekcijom. Ali, u roku od 48 sati od prvih napada u veljači preokrenuli su proizvodnju i kontaktirali stručnjake kako bi svoje vještine stavili na raspolaganje vojsci. Brend se udružio s proizvođačem metalnih ploča kako bi napravili neprobojne prsluke. Prvih 250 prsluka napravili su koristeći budžet koji su pripremili za proljetnu kolekciju, rekla je dizajnerica brenda Tanja Moglia. Prsluke su poklonili vojnicima na kontrolnom punktu na autocesti Žitomir.
U međuvremenu brend Frolov preko platforme sakuplja sredstva. Već su prikupili 20.000 eura u inozemstvu, što je iskorišteno za izradu prsluka koji su već poslani ukrajinskim vojnicima.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....