Muzej Sjevernog Hertfordshirea u Engleskoj odsad će se prema rimskom caru Marku Aureliju Antoninu, poznatom i pod imenom Elagabal, odnositi sa ženskim zamjenicama.
Ova najnovija kreacija iz ‘woke tvornice‘ dolazi nakon ‘otkrića‘ da se u jednom od spisa tvrdi kako je car jednom prilikom rekao "ne zovite me gospodinom, jer ja sam gospođa".
Glasnogovornik muzeja rekao je da samo pokušavaju "pristojno i s poštovanjem biti osjetljivi na identifikaciju zamjenica".
Inače, muzej ima jedan Elagabalov novčić koji se često izlaže među ostalim LGBTQ+ predmetima u njegovoj zbirci.
Poručili su da su se konzultirali s LGBTQ+ dobrotvornom organizacijom Stonewall kako bi osigurali da "publicitet i razgovori o Elagabalu budu što je moguće ažurniji i inkluzivniji".
Elagabal je vladao Rimskim carstvom samo četiri godine od 218. godine do njegova ubojstva, u dobi od 18 godina, 222. godine.
Tijekom svoje kratke vladavine stekao je kontroverzan status, ponajviše zbog promiskuitetnog stila života u kojem je uživao.
Kako tvrde iz muzeja, Kasije Dio, senator i Elagabalov suvremenik, u svojim povijesnim kronikama piše da je car bio oženjen pet puta - četiri puta sa ženama i jednom s Hijeroklom, bivšim robom i kočijašem.
O posljednjem braku Dio piše da je car "oženjen i nazivan suprugom, ljubavnicom i kraljicom".
Rasprava o Elagabalovom rodnom identitetu traje već neko vrijeme i često izaziva polemične tonove među akademicima.
- Povjesničari koje koristimo kako bismo pokušali razumjeti život Elagabala izrazito su neprijateljski raspoloženi prema njemu i stoga ih se ne može uzeti zdravo za gotovo. Nemamo nikakve izravne dokaze od samog Elagabala - rekao je za BBC Dr. Shushma Malik, profesor klasike na sveučilištu Cambridge.
- Postoje mnogi primjeri u rimskoj književnosti tog vremena u kojima su se ženstveni jezik i riječi koristili kao način kritiziranja ili slabljenja političke figure. Spominjanje Elagabala koji nosi šminku, perike i uklanja dlake s tijela možda je napisano kako bi se potkopao nepopularni car - kaže profesor klasike na sveučilištu Cambridge.
Dr. Malik je dodao da, iako su Rimljani bili svjesni rodne fluidnosti, a u literaturi postoje primjeri mijenjanja zamjenica, to se "obično koristilo u vezi s mitovima i religijom, a ne za opisivanje živih ljudi".
Međutim, vijećnik Keith Hoskins iz stranke Liberalnih demokrata te izvršni član za poduzetništvo i umjetnost pri vijeću North Hertsa, rekao je da tekstovi poput Diovog pružaju dokaze "da je Elagabal definitivno preferirao zamjenicu ‘ona‘‘‘.
- Znamo da se Elagabal identificirao kao žena i bio izričit oko toga koje zamjenice koristiti, što pokazuje da zamjenice nisu nova stvar - smatra Hoskins.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....