KRAH VLADINOG PLANA

Nijemci zbog jeftinijih karata i prenatrpanih vlakova izbjegavaju javni prijevoz

Od uvođenja subvencionirane karte mjesečnog prijevoza zbog velike navale putnika dolazi do teških poremećaja u javnom prijevozu

Ilustracija

 Ina Fassbender/Afp

Polovica Nijemaca neće koristiti sredstva javnog prijevoza za vrijeme trajanja akcije subvencioniranih mjesečnih karata koja je na snazi od početka lipnja i koja je prouzročila velike probleme i gužve u lokalnom prometu, proizlazi iz ispitivanja javnog mnijenja objavljenog u srijedu.

Četrdeset i devet posto ispitanih je izjavilo da ni u kom slučaju neće koristiti javni prijevoz u sljedećim mjesecima, a 18 posto će izbjegavati javni prijevoz, proizlazi iz ispitivanja što ga je za novinsku agenciju dpa proveo institut Yougov.

Samo 21 posto ispitanih je izjavilo da neće izbjegavati sredstva javnog prijevoza.

Od 1. lipnja građani mogu koristiti mjesečne karte javnog prijevoza po sniženoj cijeni od 9 eura. Ove karte vrijede u svim sredstvima javnog prijevoza na području cijele Njemačke.

Akcija je dio vladinog plana rasterećenja građana zbog poskupljenja energenata. U isti paket spada i smanjenje cijena goriva kao i jednokratna pomoć od 300 eura za ublažavanje posljedica povećane cijene energenata.

Akcija sa subvencioniranim kartama bi trebala trajati do kraja kolovoza i ukupno će porezne obveznike stajati 2,5 milijardi eura.

Od uvođenja subvencionirane karte mjesečnog prijevoza zbog velike navale putnika dolazi do teških poremećaja u javnom prijevozu, posebno u lokalnim vlakovima.

Tijekom proteklog vikenda, koji je zbog praznika Duhova trajao tri dana, zbog opterećenja je došlo do ukidanja brojnih vlakova, posebice onih koji prometuju u smjeru turističkih područja na Sjevernom i Baltičkom moru te Alpama.

Akcija pojeftinjenih mjesečnih karata naišla je i na brojne kritike kao nepromišljena i nedovoljno pripremljena. Udruge putnika u javnom prijevozu smatraju da se novac utrošen za subvenciju ovih karata mogao svrsishodnije potrošiti na modernizaciju željezničke infrastrukture.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
20. studeni 2024 12:30