Katolička crkva će se - i u Hrvatskoj - vjerojatno ipak poslužiti dijelom iskustva pravoslavnih crkava pri tretiranju ponovo vjenčanih vjernika, pa će im omogućiti da se ipak pričešćuju, ali tek pošto se ispita slučaj svakog od vjernika i pošto on prođe pokorničku praksu.
To je rimskoj Repubblici najavio mons. Bruno Forte, nadbiskup Chietija i specijalni tajnik zasjedanja Biskupske sinode o obitelji. On je rekao da se odluke ne mogu očekivati odmah, da će one sazrijevati sve do redovitog zasjedanja Sinode dogodine, također posvećenoga obitelji. Osim toga, napomenuo je, Sinoda ne odlučuje nego preporučuje Papi, jedinome ovlaštenome odlučivati.
Ništa još nije definirano, “još smo na putu, i to je kolegijalni stil koji potiče papa Frane”, naglasio je mons. Forte.
Pastoralno milosrđe
On je objasnio da “pravoslavni, kroz takozvani princip kodiscendencije, dakle kroz pastoralno milosrđe, dopuštaju osobama u novom braku da sudjeluju u sakramentima, ali nakon procesa pročišćenja. Ali to je bilo predviđeno još u prvotnoj crkvi, za ponovno vjenčanje udovicâ odnosno udovaca. Dakle, Pravoslavna crkva priznaje samo prvi brak kao sakramentalan, ali dopušta drugi nakon pokore. To bi mogao biti put o kojemu razmišljati, i odakle izvući pouke”, veli monsignor Forte.
Uostalom, televizijski gledatelji koji su pratili anglikansko crkveno vjenčanje britanskog prestolonasljednika Charlesa i Camille Parker-Bowles (oboje razvedenih, s time što je Charlesova bivša supruga u međuvremenu poginula), jamačno pamte njihove pokorničke izjave nakon ne osobito ljubazne opomene canterburyjskog nadbiskupa koji ih je vjenčavao. Ali ih je vjenčao.
Suočenje s problemom
Ipak, pastoral i evangelizacija ponovo vjenčanih katoličkih vjernika samo je jedno od bolnih pitanja na tapetu sadašnjega sinodskog zasjedanja u Vatikanu. Druga su dva problema, zapravo još teža, nevjenčani parovi (kojih je sve više, primijetio je javno ovih dana i papa Frane) i homoseksualni parovi - a svi oni su podjednako “sinovi Crkve”, koje ona ne smije zapustiti, podsjetio je Papa.
Nisu tu posrijedi teorijska teološka pitanja, nego istinski problemi onih koji s jedne strane žele biti iskreni vjernici, u općinstvu sa svojim Bogom, a s druge vjerni svojim partnerima s kojima dijele ljubav i život. Pod ovim Papom Katolička crkva nije više spremna gurati te probleme pod tepih, a nije moguće naprosto ih pomesti.
Rješenja tražimo postupno i zajedno, kaže mons. Forte tvrdeći da je zasad “najvažniji element klima uzajamnog slušanja”.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....