Malo što ilustrira ambicije bogatih aviokompanija iz Perzijskog zaljeva kao širenje njihovih avionskih linija. Isto važi i za Tursku, piše CNN Business povodom ovogodišnjeg Dubai Airshowa, najvažnijeg svjestskog sajma zrakoplovnog biznisa koji počinje 17. studenog. Turskish Airlines koji već leti na 190 destinacija u idućih pet godina tom popisu planira dodati 60 novih. Emirates najavljuje da će svojoj gargantuanskoj floti uskoro dodati rekordnu narudžbu Boeinga 777X.
“Ove kompanije imaju dobre moderne flote i mogu letjeti na udaljene destinacije i zbog svoga zemljopisnog položaja mogu se iz svoga huba povezati s praktički bilo kojim mjestom na svijetu, izravnim ili transfernim letovima.” objasnio je novinarima je konzultant za transport John Strickland.
U izboru novih destinacija i ruta, najveće regionalne aviokompanije pažljivo razrađuju svoje strategije i drugi biznisi njihove odluke pažljivo promatraju kao znakove kretanja na novim tržištima koje te kompanije servisiraju.
Tradicionalno, zaljevske aviokompanije zapostavljaju Sjedinjene Države u korist europskih tržišta, ali to se sada mijenja. Etihad, Emirates, Qater i Turkish Arilines su sve uvele izravne letove za SAD ove godine ili ih planiraju za 2014. Prvi put te kompanije ozbiljno stižu na američko tržište.
Dubai je u listopadu otvorio prve izravne letove za New York i Milano, prvi put u svojoj povijesti je zanemario Dubajski hub, Delta i Alitalia početkom godine tužili su talijansku vladu zbog blokiranja odobrenja za letove Emiratesa ali tužba je propala.
U idućih 15 godina Emirates planiraju udvostručiti broj odredišta u SAD-u. Etihad će letjeti u četiri američka grada, počinje iduće godine s Los Angelesom, a Qatar Airways otvorit će četiri nova grada, nakon što započne s Philadelphiom i Miamijem.
Drugo veliko tržište za aviokomapnije otvara se u Africi. U samo nekoliko godina Turkish Airlines postao je najveća međunarodna kompanija koja vozi u Afriku, u čak 39 destinacija. Na prvi pogled, izbor se čini nasumičan, recimo, letovi u Somaliju. Ali biznis plan te aviokompanije izrađen je uzimajući u obzir ukupni kontekst turskih ulagačkih strategija. Prema Centru za avijaciju mnoge od zemalja u koje lete ili namjeravaju tamo letjeti povezuje rastuća ekonomija. Ruanda je lani imala rasto do 8 posto, Nigerija 6,6 posto, a Tursku zanimaju i bogati prirodni resursi afričkog kontinenta.
“U idućih 100 godina Afrika će biti geografski najvažniji dio svijeta. U tom kontekstu svaka dsetniacija na koju letimo u Africi stvarat će bolji rezultat nego, recimo, neka destinacija u Europi.” rekao je viši dopredsjednik uprave za odnose s medijima Turkish Airlinesa Ali Genc.
Treća velika mreža koju razvijaju Turkish Airlines i zaljevske kompanije su BRIC zemlje, Brazil, Rusija, Indija i Kina, tržišta za koja se smatra da najviše obećavaju u ovome stoljeću. Važnost razvijanja avionskih pravaca u te zemlje nije samo u spajanju tih tržišta s bliskoistočnima, već i međusobno. “Aviokompanije poput Emiratesa, Etihada i Qatara imaju pristup rastućim tržištima Afrike, Azije i Latinske Amerike i povezuju ih a način koji putnici trebaju a koji europske kompanije ne mogu kopirati.” tvrdi Strickland. Napali su i tržište jeftinih letova, kompanije poput
Air Arabia i flydubai postale su naročito popularne u gradovima centralne i istočne Eruope, one drže kraće rute i tanji promet koji ipak donosi veliku dobit i te kompanije ubrzano rastu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....