Transfer Marisse Mayer iz Googlea u Yahoo u srpnju 2013. bila je vijest godine. Najveća genijalka u povijesti američkog informatičkog sektora postavila je sasvim novi model uspješne žene. Ona je menadžerica, programerski geek i celebrity u jednom, subverzivna i dominantna, žena stvorena da mijenja stvari. Izmislila je Googleove obljetničke crteže, Gmail, Google Maps i niz servisa bez kojih više ne možemo.
Vrijednost dionica
Nikad nijedan direktor nije uspio jednu tehnološku kompaniju u problemima tako brzo dići na noge kao što je Marissa digla Yahoo. Oživila je Yahooovu korporativnu kulturu, pomladila proizvode, osvježila imidž brenda, sve redizajnirala i uvela nove elemente u usluge.
Nije odmah postigla rast prihoda, ali investitorima se sviđalo što su vidjeli i vrijednost dionica od njezina je dolaska skočila 86 posto. Sada bi sve moglo pasti u vodu.
Već tjednima se Yahoo Mail učestalo ruši, a krajem prošlog tjedna došlo je do kataklizme. Više od 100 milijuna ljudi ostalo je bez maila, mnogi i na nekoliko dana, a stotine njihovih poruka bile su izgubljene. Yahoo je u četvrtak, treći dan od velikog rušenja izazvanog hardverskim problemima u jednom od svojih centara, objavio da je uspio spasiti 70 posto mailova, ali još su milijuni zarobljeni na serverima. Što je najgore, Yahoo je cijelo vrijeme šutio o tome što se događa pa ljudi još ne znaju hoće li dobiti svoje mailove i kada. Još uvijek imaju problema kad ulaze na mail preko mobilnih aplikacija ili s drugih kompjutora jer Yahoo nije završio popravak IMAP servisa koji to omogućava. Korisnicima preporučuju da mail pregledavaju preko aplikacije Yahoo Mail za Android i iOS ili preko interneta.
Potpuno ignoriranje
Oko 70 posto poruka koje su ostale blokirane u trenutku pada Yahoo Maila u srijedu je poslano primateljima, a ostalo do noći s četvrtka na petak. Nekima će u Inboxu nedostajati mailovi poslani između 25. studenoga i 9. prosinca jer Yahoo još radi na njihovu spašavanju.
Yahoo Mail srušio se nakon velikog redizajna napravljenog u listopadu. Novi je izgled trebao modernizirati Yahoo Mail jer je već izgledao kao oldtimer u odnosu na Gmail i Microsoft Outlook.
Posljednjih nekoliko dana mail se toliko puta srušio i toliko je bilo problema da je značajan dio korisnika jednostavno napustio Yahoo.
Mayer nije učinila gotovo ništa da Yahoo ostane u kontaktu s korisnicima, da im objasni što se događa i kako će im pomoći. To je trajalo predugo i ljudi su stekli dojam da je kompanija bahata i u krajnoj liniji nepouzdana.
Sada Mayer optužuju za jednu od najvećih demonstracija nekompetencije u odnosima s javnošću viđenih u tehnološkom sektoru. Ljudi su šokirani jer im nitko nije javio da su njihovi mailovi bili izgubljeni u cyber prostoru gotovo puna dva tjedna. Koliko je među njima bilo mailova sudbonosnih za korisnike? A Yahoo se postavlja kao da je to minoran tehnički problem.
Uzdrmana uprava
Marissa Mayer nije pokazala puno osjetljivosti na činjenicu da korisnici Yahooa nisu baš najmlađa i tehnološki najprogresivnija publika. Oni koriste Yahoo Mail iz navike pa im je on izrazito važan u životu i sada mnogi misle da ih se Yahoo htio riješiti jer mu se ne sviđaju, htjeli bi mlađe, cool klijente.
Ako Yahoo idućih dana izgubi milijune korisnika, s njima bi, tvrde analitičari, trebala otići i uprava, na čelu s Marissom Mayer. Pad Yahoo Maila proglašavaju njezinim Waterloom. Drugi, pak, tvrde da bi trebala ostati jer nema sumnje da bi bila u stanju privući nove, mlađe korisnike o kojima prilično ovisi Yahooova budućnost.
Digitalni Waterloo
- 100 milijuna ljudi ostalo je bez maila
- bespovratno izgubljene poruke
- milijuni mailova zarobljeni na serverima
- nemoguć pristup putem aplikacija na mobitelima
- dijelu korisnika u Inboxu će nedostajati e-mailovi poslani između 25. studenoga i 9. prosinca
- Marissa Mayer nije učinila gotovo ništa da Yahoo korisnicima objasni što se događa i kako će im pomoći
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....