‘RIJETKI DRAGULJ‘

Ova će vas voćka koštati više od večere u kakvom razvikanom restoranu

Stručnjakinja za industriju hrane Cindy van Rijswick tvrdi da su potrošači spremni platiti proizvode koji su zaista posebni

Rubyglow ananas

 Melissa‘s Produce/Instagram

Svašta se fino za pojesti i popiti može kupiti za 400 dolara. I dok će većina gledati kako da u taj iznos ugura i iće i piće, američki proizvođač i distributer hrane Del Monte smatra da ima onih koji bi kompletan iznos potrošili na jedan jedini ananas.

Nakon 15 godina razvoja, Del Monte je ranije ove godine na tržište stavio slatki ananas crvene kore. Taj se ananas "rubinskog sjaja" (eng. Rubyglow Pineapple) koji dolazi iz Kostarike može u američkoj trgovini Mellisa‘s Produce kupiti za 395,99 dolara. Crveni slatkasti ananas prvo se prodavao u Kini, a kasnije je stigao u Sjedinjene Američke Države, piše CNN.

S obzirom na to da su cijene hrane ne tako davno bile glavna tema u medijima i društvu, ananas koji košta nešto manje od 400 dolara djeluje kao nepotrebni luksuz koji si malotko može priuštiti.

Međutim, stručnjakinja za industriju hrane Cindy van Rijswick tvrdi da su potrošači spremni platiti proizvode koji su zaista posebni. "Kada je riječ o posebnim namirnicama, za njih uvijek postoji tržište koje čine skuplji restorani, ljubitelji hrane i određeni online kanali", rekla je van Rijswick.

CNN navodi da su Amerikanci tijekom posljednjih godina pokazali da su spremni dosta novca izdvojiti za jabuku Honeycrisp, grožđe Cotton Candy, slatku inačicu japanske mandarine Dekopon i vertikalno uzgajanu japansku jagodu. Ipak, ananas koji dođe 400 dolara možda je praviše čak i za najveće sladokusce.

Profesor hortikulture Jim Luby sa Sveučilišta Minnesota u Sjedinjenim Američkim Državama rekao je da prije 30 godina kada su se Honeycrisp jabuke pojavile u trgovinama nije bilo toliko sorti jabuka. Ljudi su tražili nešto novo i zavoljeli Honeycrisp jabuke. Luby je rekao da je ta sorta postala popularna u saveznoj državi Minnesoti. "Nije se puno proizvodilo pa je cijena bila visoka, no ljudi su je svejedno kupovali", rekao je Luby.

Slatko grožđe Cotton Candy na scenu je stupilo 2011. i odmah je postalo hit. Dekoponu je više godina trebalo da se probije, a jako je popularan postao tek unazad par godina. Japanski proizvođač vertikalno uzgojenih jagoda Oishii 2018. je za osam jagoda (!) tražio 50 dolara. Te su jagode pozicionirane kao luksuzni predmet i zato ih se moglo prodavati po takvoj cijeni. "Tisuće smo ljudi imali na listi čekanja", rekao je glavni izvršni direktor Oishiija. Istina, njihova je cijena u međuvremenu pala te se danas mogu nabaviti za 10-14 dolara po paketu.

Trgovina Mellisa‘s Produce Del Monteov crveni ananas opisuje kao "rijetki dragulj", "vrhunac luksuznog voća" i "nezaboravni dar za svakog gurmana". Trgovina je uvezla 50 tih ananasa i u mjesec je dana prodala otprilike pola. "Tržište za crveni ananas postoji, ali je jako malo. On nije za svakoga", rekao je direktor odnosa s javnošću u tvrtki Mellisa‘s Produce.

Kuhar i utjecajnik Bo Corley probao je crveni ananas i rekao je da je "divan" te da u ustima nakon jela ne ostaje gorčina kao što je to slučaj s drugim ananasima. Međutim, rekao je da ne vrijedi 400 dolara.

"Mislim da ćete ga viđati na božićnim zakuskama u domovima imućnih obitelji", rekao je Corley.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
16. prosinac 2024 21:29