EKSPERT ZA NESREĆE

‘Ovo što su Korejci napravili je na granici kriminala, zbog te jedne pogreške svi su poginuli. Nema opravdanja!‘

Satelitske karte pokazuju da je betonska konstrukcija godinama stajala na južnom kraju piste, zbog sustava za slijetanje koji pomaže pilotima da slete tijekom noći ili loše vidljivosti

Hitne službe na mjestu nesreće

 Jung Yeon-je/Afp

Stručnjaci za zrakoplovstvo smatraju da bi se odgovorne osobe zračne luke u Južnoj Koreji trebale suočiti s ozbiljnim posljedicama, zbog nesreće u kojoj je preminulo 179 ljudi, nakon što je u nedjelju avion Boeing 737-800 udario u betonski zid.

Radilo se o letu kompanije Jeju Air 7C2216, koji je dolazio iz tajlandskog glavnog grada Bangkoka sa 175 putnika i šest članova posade, od kojih je nesreću preživjelo dvoje.

David Learmount, vodeći stručnjak za zračnu sigurnost, rekao je za Sky News da je sudar sa zidom, koji je podupirao sustav za navođenje na kraju piste, bio “odlučujući trenutak” nesreće.

- Ne samo da nema opravdanja za njegovo postojanje, mislim da je to na granici kriminala - rekao im je Learmount.

image

Hitne službe na mjestu nesreće

Jung Yeon-je/Afp

Svjedoci kažu da su vidjeli veliki broj ptica oko piste neposredno prije nesreće, dok je kontrolni toranj također upozorio pilota na mogućnost sudara s pticama. Minutu kasnije, zrakoplov je posao signal za pomoć.

Kad je avion sletio iz drugog pokušaja u 9.03 sati ujutro, mehanizam za slijetanje nije bio aktiviran. Stručnjak vjeruje da su putnici imali dobre izglede za preživljavanje kad je pilot uspio sletjeti unatoč velikoj brzini.

- On ga je lijepo spustio na tlo s obzirom na okolnosti, kretali su se jako brzo, ali avion je još uvijek bio netaknut dok je klizio pistom. Takva vrsta strukture ne bi trebala biti tamo, to je grozno - dodaje Learmount.

image

Hitne službe na mjestu nesreće

Jung Yeon-je/Afp
image

Hitne službe na mjestu nesreće

-/Afp

Kad je stigao do kraja piste i udario u zid, avion je u sekundi bio uništen. Međunarodna zračna luka Muan otvorena je 2007. godine i postala je prometno regionalno središte na jugu zemlje. Njome upravlja državna Korea Airports Corporation.

Satelitske karte pokazuju da je betonska konstrukcija godinama stajala na južnom kraju piste. Podupire sustav za slijetanje koji pomaže pilotima da slete tijekom noći ili loše vidljivosti. U većini ostalih zračnih luka, takvi sustavi su postavljeni na sklopive strukture.

Learmount vjeruje da bi bez betonskog zida avion udario u ogradu, preletio cestu i zaustavio se na susjednom polju.

image

Hitne službe na mjestu nesreće

Jung Yeon-je/Afp
image

Hitne službe na mjestu nesreće

Jung Yeon-je/Afp

- Bilo je dovoljno prostora da zrakoplov uspori, zaustavi se. Mislim da bi svi bili živi... piloti bi možda pretrpjeli neku štetu prolazeći kroz zaštitnu ogradu, ali čak vjerujem da su mogli preživjeti - kaže stručnjak za Sky News.

Druga stručnjakinja za zrakoplovstvo, Sally Gethin, rekla je da dijeli zabrinutost oko lokacije zida, ali ne misli da bi svi preživjeli. Objašnjava kako se činilo da avion održava brzinu, stoga da je i bilo više mjesta na kraju piste, vjeruje da bi nesreća svejedno završila “katastrofalno”.

Zamjenik državnog ministra prometa Joo Jong-wan rekao je da dužina piste nije doprinijela nesreći, dodajući da su betonski zidovi izgrađeni prema industrijskim standardima.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
02. siječanj 2025 05:31