Zastupnički dom parlamenta Bosne i Hercegovine u srijedu je po drugi put odbio uvođenje dodatnih trošarina na gorivo koje je predložilo Vijeće ministara BiH čime se još jednom potvrdilo kako u BiH nema vladajuće koalicije, a ni načina za realiziranje već odobrenih povoljnih kredita namijenjenih cestogradnji.
Zastupnički dom zapravo je većinom glasova podržao negativno izvješće parlamentarnog povjerenstva za proračun i financije o prijedlogu zakona o trošarinama čime je odbijen i sam zakon i to po drugi put jer je ranije gotovo identičan prijedlog odbačen kada je parlamentu poslan na razmatranje po hitnom postupku.
U povjerenstvu za financije i proračun negativno mišljenje tijesnom su većinom od 5:4 glasa ishodili protivnici uvođenja trošarina a tijekom rasprave o njihovu očitovanju u Zastupničkom domu ponovo su istaknute tvrdnje kako je riječ o neodopustivim nametima koji će povećati troškove života te kako će sredstva zapravo biti korištena za "krpanje" proračuna dva entiteta koji se suočavaju s kroničnim manjkom prihoda.
Uvođenje trošarina uvjet je Međunarodnog monetarnog fonda (MMF) te drugih kreditora poput Europske investicijske banke (EIB) i Europske banke za obnovu i razvoj (EBRD) za realiziranje već sklopljenih ugovora o kreditima većim od 800 milijuna eura koji bi trebali biti iskorišteni za gradnju autoceste na koridoru Vc te 160 milijuna eura za osuvremenjivanje mreže magistralnih i regonalnih cesta u zemlji. MMF-u i bankama je to jamstvo da će BiH biti u stanju vraćati podignute kredite.
Uvođenje trošarina u iznosu od 7,5 eurocenti po litri goriva podupiru vladajuće Stranka demokratske akcije (SDA), HDZ BiH i Savez za bolju budućnost (SBB) te Savez nezavisnih socijaldemokrata (SNSD) Milorada Dodika iako je ta stranka na državnoj razini u oporbi. Sve te stranke zajedno ipak nemaju dovoljno zastupnika na svojoj strani jer se Srpska demokratska stranka (SDS), iako formalno dio vlasti, priklonila oporbi.
Predsjedatelj Vijeća ministara BiH Denis Zvizdić je braneći predloženi zakon u srijedu pred zastupnicima kazao kako su protivnici tih mjera oni koji potiču populizam i političku samopromociju a pri tom govore stvari koje nemaju veze sa stvarnošću.
"Morao sam provjeriti je li ovo sjednica Zastupničkog doma ili politička tribina", kazao je Zvizdić bezuspješno pozivajući da se umjesto političkim pri glasovanju rukovodi stručnim argumentima i brojčanim pokazateljima.
Poručio je kako je cestogradnja temeljni preduvjet privlačenja novih investicija a za već ugovorene kredite koji su za to namijenjeni kazao je kako su "najpovoljniji na svijetu" jer imaju razdoblje počeka od šest do osam godina a kamate su dva posto.
Ti bi se novi krediti iskoristiti za izgradnju novih 157 kilometara autoceste na koridoru Vc od Svilaja na granici s Hrvatskom, preko Sarajeva i Mostara do Bijače na jugu na granici s Hrvatskom, čime bi taj projekt praktično bio dovršen a istodobno bi se moderniziralo gotovo 300 kilometara magistralnih i regionalnih cesta.
Ustvrdio je kako BiH ima najbolji kreditni potencijal u regiji a to je obrazložio činjenicom kako je ukupan dug te zemlje sada na razini od šest milijarda eura što je 42 posto bruto domaćeg proizvoda i dvostruko manje nego što je to i u Srbiji i u Hrvatskoj.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....