NOVI DETALJI O KOBNOM SLIJETANJU

Pilota prije nesreće zaslijepili laserom?

To se, prema izjavi pilota, dogodilo 34 sekunde prije pada. Komisija je otkrila i dvije bitne pogreške posade
 AFP

Pilot južnokorejske aviokompanije Asiana Airlines rekao je komisiji koja istražuje zrakoplovnu nesreću s dvoje mrtvih pri slijetanju u San Francisco prošlog tjedna kako ga je prije udara u pistu zaslijepilo svjetlo, objavili su američki istražitelji.

Prema tvrdnjama nekih izvora, neidentificirano svjetlo je laser, a istražitelji su na novinarsko pitanje o točnosti tog navoda odgovorili da “tu mogućnost ne isključuju”. Međutim, nisu mogli dati odgovor o izvoru svjetlosti koje je prijavio pilot, navodeći da još traje istraga.

Letio je prenisko

Ipak, zasljepljivanje se dogodilo u trenutku kad je pilot već shvatio da leti prenisko i da zrakoplov nije izravnan kako bi trebao biti u odnosu na pistu. Posada je pokušala ispraviti tu pogrešku , no nije primijetila da je avion usporio dok nije bilo prekasno. Druga pogreška odnosi se na zapovijed putnicima da ostanu u svojim sjedalima nakon što se zrakoplov zaustavio, a to je odgodilo evakuaciju za 90 sekundi. - Ne znamo zbog čega su piloti čekali s evakuacijom. Ponekad se čeka na instrukcije iz kontrolnog tornja - izjavili su istražitelji.

Kasnili s evakuacijom

Jedna stjuardesa je upitala pilota hoće li početi s evakuacijom, no navodno joj je rečeno da to ne čini dok su se piloti, kako se čini, još konzultirali s kontrolorima leta na aerodromu. Tek kad je jedan član posade primijetio da je došlo do požara pa su o tome obaviješteni piloti, počela je evakuacija putnika. Prema riječima pilota, zasljepljivanje se dogodilo 34 sekunde prije nesreće.

Komisija je otkrila i druge detalje nesreće. Primjerice, piloti su pokušali kontaktirati toranj kontrole leta dok su bili na visini 1500 metara, no nisu dobili odgovor. Piloti su pokušali ponovno kad su pali na 300 metara i tada im je toranj odgovorio. Američki istražitelji istaknuli su kako kontrola leta ponekad ne odgovori na pozive ako su zauzeti drugim zrakoplovima. Također je otkriveno da su tobogani za evakuaciju aktivirani unutar zrakoplova, a to je zarobilo dvoje članova posade pa su njihovi kolege izgubili dragocjeno vrijeme za njihovo oslobađanje. Tri stjuardese praktički su izletjele iz aviona sa sjedalima nakon što se odvojio rep letjelice.

Epidemija s laserima

Izvještaji o laserima uperenima prema pilotima nisu neuobičajeni. Američki predsjednik Barack Obama je 2002. potpisao zakon kojim se to strogo zabranjuje, a FBI je tada izjavio da je riječ o “epidemijskoj pojavi”.

Podsjetimo, nesreća zrakoplova dogodila se 6. srpnja na letu iz Južne Koreje u SAD, a poginule su dvije sobe.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
21. rujan 2024 08:37