Danski kralj Frederik X. nedavno je svečano otvorio početak radova prvog dijela cestovnog i željezničkog tunela koji će povezivati Dansku s Njemačkom. Naime, te dvije države sad su korak bliže izgradnji najdužeg podvodnog željezničkog i cestovnog tunela na svijetu. Isti će biti dugačak 18 kilometara i prolazit će ispod Baltičkog mora, a trebao bi povezati južnu Dansku sa sjevernom Njemačkom te dati važan doprinos ekološkoj transformaciji transportnog sektora.
Otvaranje tunela nazvanog Fehmarnbelt, koje je planirano za 2029. godinu, skratit će sadašnji 45-minutni prijelaz trajektom na samo sedam minuta vožnje vlakom. Tunel će povezati danski grad Rødby s njemačkim Puttgardenom te stvoriti dodatne cestovne i željezničke veze između srednje Europe i skandinavskih zemalja.
Danski kralj Frederik X. otkrio je ploču na ulazu u prvu dionicu tunela dugu 217 metara, koja će kasnije ove godine biti spuštena u rov na morskom dnu na danskoj strani.
Iz Sund & Baelta, tvrtke koja gradi Fehmarnbelt, kažu kako će to biti najduži cestovni podvodni tunel na svijetu. Automobili će, vožnjom u četiri trake, moći prijeći Baltičko more za deset, a vlakovima će za to trebati samo sedam minuta, prenosi portal Euronews.
Godine 2011. odlučeno je da će veza između južnog danskog otoka Lolland i sjevernog njemačkog otoka Fehmarn biti izgrađena kao podvodni tunel. Radovi na danskoj strani naručeni su u srpnju 2022., a na njemačkoj godinu dana kasnije.
Tunel Fehmarnbelt koštat će oko 4,8 milijardi eura.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....