PREVARA KUPACA?

Podigli tužbe protiv McDonald‘sa zbog reklama na kojima hamburgeri izgledaju veći: ‘Nisu kao na slici‘

U grupnoj tužbi dva su diva brze hrane optuženi za nepoštenu i prevarantsku trgovinsku praksu
 Jonathan Weiss/Alamy/Alamy/Profimedia/Jonathan Weiss/Alamy/Alamy/Profimedia

Potrošači su tužili McDonald's i Wendy's tvrdeći da njihovi hamburgeri izgledaju puno veći nego što zapravo jesu, prenose britanski mediji.

U grupnoj tužbi dva su diva brze hrane optuženi za nepoštenu i prevarantsku trgovinsku praksu i traži se kazna od 50 milijuna dolara zbog prevare kupaca, prenosi BBC.

Lanci nisu željeli odmah komentirali slučaj koji na društvenim mrežama privlači veliku pažnju.

Njihov suparnik Burger King je u ožujku dobio sličnu tužbu s Floride, od istih odvjetničkih tvrtki koje zastupaju i tužbu protiv McDonald'sa.

Reklame kompanija su "nepoštene i financijski štetne za potrošače jer dobivaju obroke koji su puno manji od obećanog", stoji u tužbama.

"Postupci su posebno zabrinjavajući u vrijeme inflacije, vrlo visokih cijena hrane i mesa, kada mnogi potrošači, a posebno potrošači s nižim primanjima, imaju financijskih problema", dodaje se.

U tužbi protiv McDonald'sa i Wendy'sa navodi se da su hamburgeri koje prikazuje marketing barem 15 posto veći nego u stvarnosti. U tužbu su uključene i neke od reakcija na društvenim mrežama, koje negodujući prozivaju kompanije.

"Izgledaju malo tužno... nisu kao na slici", rekao je jedan kupac na YouTubeu za hamburgere, kojeg se citira u tužbi za Wendy's Bourbon Bacon Cheeseburger.

"Bit će to mali burger, ljudi. Samo vam izravno govorim što možete očekivati ​​da ne biste bili razočarani poput mene", rekao je drugi.

Takvi komentari vjerojatno neće biti dovoljni za pobjedu na američkom sudu, smatra Mark Bartholomew, profesor prava na Sveučilištu Buffalo u New Yorku. Rekao je da će sud tražiti dokaz da su kupci zapravo prevareni i da su oglasi utjecali na odluke o kupnji.

"I jedno i drugo je teška bitka koju tužitelj treba dokazati", rekao je, napominjući da bi tvrtke brze hrane vjerojatno mogle tvrditi kako javnost očekuje pretjerivanje u marketinškoj kampanji.

"Pretpostavljam da je ono što se stvarno želi postići nagodba i da nikada neće doći do pravog suđenja", dodao je.

U Britaniji su regulatori 2010. zabranili reklamu Burger Kinga, uvažavajući pritužbe da su sendviči s pilećim mesom tog lanca mnogo manji od oglašenih, objavio je BBC.

No, relativno je neobično vidjeti ovakvu vrstu slučaja u SAD-u, gdje se mnogi sporovi o reklamiranju koji se vode između konkurenata rješavaju tiho, rekla je Deborah Gerhardt, profesorica prava na Sveučilištu North Carolina-Chapel Hill.

"O mnogim sporovima javnost nikada ne dozna", dodala je.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
13. prosinac 2024 17:21