Njemački kupci postaju sve bjesniji zbog tzv. shrinkflacije. Naime, cijene namirinica tajno se povećavaju i to na način da se pakiranje određenog proizvoda smanjuje, a cijena mu je - ista. Otuda i kovanica shrinkflacija (engl. shrink - smanjiti; inflation - inflacija).
Bloomberg piše kako ovo nije nova pojava, ali nadležna tijela za zaštitu potrošača u najvećem europskom gospodarstvu preplavljena su pritužbama ogorčenih Nijemaca.
Tako je samo njihov ogranak u Hamburgu u posljednja dva tjedna zaprimio stotinjak pritužbi, što predstavlja rekord jer je tri do pet puta veći od uobičajenog.
Potrošači se, primjerice, žale na skok cijena od 14% za gumene bombone i 20% za čips. Pritom je riječ o realnom poskupljenju iako je ono izvedeno prikrivenom metodom - pakiranja su smanjena i zadržala cijene onih većih kojih na policama dućana više nema.
Mnoge su šokirale i cijene margarina, koje su skočile i za 25%. Proizvođači su to opisali kao "izniman korak u teškim vremenima uzrokovanima dramatičnim povećanjem troškova u cijelom opskrbnom lancu, uključujući i sirovine".
Inače, cijene hrane najveći su pokretač njemačke inflacije nakon energije. To opterećuje proračune kućanstava s niskim primanjima, koja nakon dvije iznimno teške pandemijske godine sad imaju sve manje rezerve novca.
- Ovo što sad vidimo zapravo je samo početak. Pripreme za prikrivena poskupljenja, između prodaje robe u staroj ambalaži i planiranja, proizvodnje i isporuke nove, traju oko pola godine. Iskustvo nam govori kako će se ovakve prevare intenzivno koristiti na jesen, zimu i početkom sljedeće godine - rekao je Armin Valet, stručnjak za prehranu pri tijelu za zaštitu potrošača u Hamburgu.
Njemački ured za statistiku svjestan je problema.
- Ovakve taktike neće nas zavarati. Ljudi koji prate cijene i troškove više od 300.000 proizvoda i usluga svaki mjesec bilježe i količine robe, tj. volumen pakiranja. Cijene se zatim korigiraju i novi podaci zbilja odražavaju svu bol potrošača - izvijestili su.
Bloomberg Economics predviđa kako će njemačka inflacija dosegnuti svoj vrhunac od 9,1% u ovom kvartalu, prije nego što počne postupno padati prema 2%.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....