Zahvaljujući subvencijama države, Kina je u roku od deset godina postala svjetski rekorder u broju električnih automobila: imaju 60 posto trenutne svjetske flote električnih automobila i najrazvijeniju infrastrukturu za punjenje baterija. Lani su proizveli oko 6 milijuna električnih vozila i hibrida. Na električne automobile otpada skoro trećina prodaje novih automobila u Kini. No brzi razvoj ima i negativne posljedice, među ostalim vidljive u grobljima električnih automobila koja niču na periferijama velikih gradova, prenosi agencija Bloomberg.
Vlasti su potaknule promjenu 2000-ih kad su počeli nuditi poticaje od 8.400 dolara po vozilu i ograničavati vožnju automobila na benzin u nekoliko velikih gradova. Sredinom 2010-ih uveli su kreditni sustav koji je nagrađivao proizvođače električnih vozila i kažnjavao proizvodnju automobila s visokom potrošnjom goriva. Potaknuti subvencijama, na stotine proizvođača automobila diljem Kine, etabliranih igrača kao i startupa, krenulo je u proizvodnju električnih automobila.
Izbacili su ogroman broj vozila u prvoj fazi, čije su baterije mogle dobaciti samo 100 kilometara s jednim punjenjem. Neke su tvrtke počele krivotvoriti evidenciju za nepostojeća električna vozila da bi izvukli državnu subvenciju. Na primjer, proizvodili bi praznu šasiju bez baterije, ili pak baterije koje nisu odgovarale specifikacijama. Službeni list People‘s Daily 2016. je objavio procjenu da je prevarantima isplaćeno 1,3 milijarde dolara subvencija.
Vlasti su 2019. počele smanjivati subvencije: mnogi to nisu uspjeli preživjeti. Od 500 tvrtki do danas je preostalo 100 proizvođača električnih automobila, a jedna od posljedica su i groblja odbačenih automobila, najčešće modela koji su brzo zastarjeli, ili pak vlasništvo propalih kompanija. Autootpadi s vozilima na baterije zakrčili su polja na periferijama kineskih gradova, prenosi Bloomberg.
Tako na rubu 10-milijunskog Hangzhoua, među korovom i smećem, leži na stotine i stotine napuštenih električnih automobila. Prizor podsjeća na vrijeme nakon kraha velikih kompanija za iznajmljivanje bicikala 2018., kad su deseci milijuna bicikala završili u rijekama, jarcima i na napuštenim parkiralištima u Kini. To je ilustracija rasipnosti do koje dolazi kada kapital preplavi rastuću industriju, a možda i neobičan spomenik seizmičkom napretku u električnom prijevozu posljednjih nekoliko godina, piše Bloomberg. To je i ekološki problem, jer je zbrinjavanje električnih vozila skupo. Da bi bili povoljniji za okoliš od klasičnih automobila, moralo bi ih se koristiti barem nekoliko godina, ističu ekolozi.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....