TAJNA LETA 447

POTRESNA AUDIO SNIMKA IZ KOKPITA Posljednje riječi pilota Air Francea: Do vraga, srušit ćemo se! To ne može biti istina...

Umjesto da su piloti spustili nos zrakoplova kako bi povratili uzgon, i kako nalaže procedura, oni su nos dodatno podigli
(FILES) - This handout picture released June 8, 2009 by the Brazilian Navy shows divers recovering part of the tail section from the Air France A330 aircraft that crashed in midflight over the Atlantic ocean while flying from Rio de Janeiro to Paris on June 1, 2009. French investigators said on April 3, 2011 they found parts of this Air France plane and hoped to locate the black boxes. The crash killed all 228 people on board. AFP PHOTO BRAZILIAN NAVY/HO RESTRICTED TO EDITORIAL USE
 AFP

Posljednje riječi tri užasnuta pilota Air Franceova zrakoplova koji je u lipnju 2009. godine srušio u Atlantski ocean nakon više od dvije godine po prvi puta su objavljene u javnosti, piše Daily Mail.

Osim njihova značenja šokantan je i njihov sadržaj, koji će sigurno zabrinuti one koji često putuju ili rade na komecijslnim letovima, jer otkrivaju apsolutnu paniku i neznanje kod ljudi odgovornih za sigurnost letjelice . Audio snimka potječe iz uređaja koji je snimao razgovore u kokpitu zrakoplova na letu 447 iz Rio de Janeira za Pariz koji se u lipnju srušio daleko od brazilske obale, pri čemu je poginulo ukupno 228 ljudi.

- Do vraga, srušit ćemo se! To ne može biti istina... - rekao je jedan od pilota dok mu drugi odgovara: - Ali što se događa?

Ovaj se razgovor vodio svega nekoliko sekundi prije no što je Airbus 330 pao u ocean te usmrtio sve putnike.

Do sada su samo određeni dijelovi razgovora pilota, 37-godišnjeg Davida Roberta, 32-godišnjeg Pierre-Cedrica Bonina i 58-godišnjeg kapetana Marca Duboisa, bili objavljeni. Istražitelji nesreće ostatak su držali u daleko od očiju javnosti navodeći kako nisu dodatno željeli uznemiriti obitelji poginulih u najvećoj tragediji koju je Air France ikada doživio.

No, sada je Jean-Pierre Otelli, francuski veteranski instruktor letenja, u svojoj knjizi razotkrio najšokantnije detalje drame u zrakoplovu . 'Rio-Paris nesreća: Kolekcija pogrešaka pilota' knjiga je koja opisuje kako su piloti neuspješno pokušali održati zrakoplov u zraku nakon što su izgubili uzgon.

Kapetan Dubois, koji iza sebe ima više od 11 tisuća sati leta, nalazio se na redovitoj pauzi te je Roberta i Duboisa ostavio odgovornima u kokpitu.

- No, dolazi li? - čuje se prigovaranje Roberta, uz psovanje, kada je kapetanu trebala čitava minuta da se vrati u kokpit.

- Hej, što to...? - začulo se pitanje kapetana po ulasku u kokpit na što mu je Robert odgovorio: - Što se događa? Ne znam! Ne znam što se događa!

Umjesto da su piloti spustili nos zrakoplova kako bi povratili uzgon, i kako nalaže procedura, oni su nos dodatno podigli.

- Imam problem, nemam vertikalnu brzinu! Nemam nikakve indikacije - začuje se uspaničeni glas pilota Bonina. Kapetan vrlo brzo odgovara: Ne znam, no trenutačno se spuštamo.

Air France navodi kako su se piloti zbunili zbog brojnih signala iz Airbusa dok francuski proizvođač zrakolova ističe da je sve funkcioniralo kako treba. Kako se letjelica približvala oceanu razgovor pilota postaje sve kraći, a pitanja prožeta panikom.

- Što misliš? Što misliš? Što bi trebali napraviti - upitao je Robert dok je zrakoplov poskakivao.

- Nemam kontrolu nad zrakolovom. Nemam nikakvu kontrolu nad zrakoplovom - Bonin je odgovorio dok se alarm za gubljenje uzgona javio šesti put u dvije minute.

TRANSKRIPT RAZGOVORA

kapetan Dubois: Okreni krila horizonstalno!

Robert (pilot): Izravnaj krila!

Bonin (pilot): To i pokušavam napraviti... Što... Kako padamo ovako?

Robert (pilot): Vidi što možeš učiniti s ovim komandama gore, glavnima.. Diži se, diži, diži!

Bonin: Ali, cijelo vrijeme sam vukao upravljač prema sebi...

kapetan Dubois: Ne, ne, ne, ne diži se!

Robert: Ok, daj mi kontrolu, daj mi kontrolu!

kapetan Dubois: Pazi dižeš ga prema gore...

Robert: Zaista?

Bonin: Pa trebao bi, na 4000 smo.

Kako se zrakoplov približava moru, začulo se računalno upozorenje pilotima da moraju podići zrakoplov. Kapetan Dubois na to reagira naredbom 'Hajde, povuci'.

Bonin: Vučem, vučem...

Posada nije u niti jednom trenutku raspravljala o mogućnosti da će se srušiti. Umjesto toga, fokusirali su se da isprave zrakoplov u posljednje četiri minute leta.

Dubois: Nagni deset stupnjeva...

Robert: Diži se... Diži se... Diži se!

Bonin: Ali, već neko vrijeme idem dolje maksimumom.

Dubois: Ne, ne, ne, ne idi gore!

Bonin: Idi dolje onda!

Robert: Do vraga! Srušit ćemo se. To ne može biti istina...

Bonin: Ali, što se događa?

Snimka završava.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 17:27