'PRVI' ZRAKOPLOV

PRIPREMA SE NASLJEDNIK NAJPOZNATIJEG AVIONA NA SVIJETU Razvoj novog Air Force One koštat će nevjerojatne 3 milijarde američkih dolara!

BEIJING, CHINA - NOVEMBER 10: Air Force One arrives with U.S. President Barack Obama onboard at the Beijing Capital International Airport on November 10, 2014 in Beijing, China. The APEC 2014 Summit will bring together leaders and senior administration from 21 countries November 7-11. (Photo by Lintao Zhang/Getty Images)
 Lintao Zhang / Getty Images / 2014 Getty Images

Najpoznatiji avion na svijetu, Air Force One, za nekoliko godina ide u zasluženu mirovinu, a nasljednik bi trebao biti spreman do 2023. godine, piše The New York Times .

Za početak treba napomenuti da Air Force One ne označuje samo jedan zrakoplov. U stvari je riječ o radio signalu koji označava bilo koji zrakoplov kojim trenutno leti predsjednik SAD-a.

Trenutno su toj službi dva aviona, napravljena na bazi Boeingovog modela 747-200s, s registracijama na repu broj 28 000 i 29 000. Naručeni su još za mandata Ronalda Reagana tijekom 80-ih godina prošlog stoljeća, a prvi predsjednik koji je njima putovao bio je George Bush stariji 1990. godine.

Budući da je Boeing još prije dva desetljeća prestao proizvoditi model 747-200s (na svijetu ih ima još 20 koji lete), rezervnih dijelova praktički više nema, te su ih zračne snage SAD-a prisiljene proizvoditi po potrebi, što sigurno nije jeftino. Štoviše, inspekcije i održavanje aviona toliko su česte da je gotovo uvijek samo jedna letjelica u pogonu, rijetko kada obje istovremeno.

Daleko od toga da avioni još uvijek nisu impresivni - NY Times ih zove letećim Bijelim kućama koje imaju oko 370 metara kvadratnih na tri nivoa, što uključuje ured, konferencijsku prostoriju, kupaonicu, spavaću sobu i medicinsku sobu u kojoj se po potrebi mogu obavljati složene operacije. Ukratko, nema što nema. Predsjednik SAD-a Barack Obama nije jednom rekao da je najveća povlastica njegove funkcije upravo putovanje ovim zrakoplovima te da će mu teško pasti povratak na linije za obične smrtnike.

Kako su sadašnji modeli u funkciji već 25 godina, vrijeme njihove zamjene se bliži. Novi zrakoplovi ponovno će biti bazirani na Boeingovom dizajnu, ovaj puta 747-8, koji je najveći Boeingov model i sa 76 metara najduži civilni zrakoplov na svijetu.

Novi model imat će mogućnost dolijevanja goriva u zraku, sustav obrane od projektila, kao i elektromagnetskog pulsa nakon nuklearne eksplozije. Osim što će raspoloživa kvadratura biti znatno veća, nema sumnje da će zrakoplov biti mnogo bolje opremljen, pogotovo u pogledu komunikacijskih sredstava.

Naravno, sve to košta. Zračne snage veću za 2016. godinu zatražile inicijalnih 102 milijuna dolara da se krene s projektom, dok bi ukupni trošak iznosio ogromnih 3 milijarde dolara, vjerojatno i više. No, kako je riječ o jednom od simbola predsjednika SAD-a i cijele države općenito, koji vrlo jasno demonstrira moć prve globalne sile, nitko se nije pretjerano bunio zbog troška.

Ionako se još ne zna koja će stranka držati ured predsjednika pa se valjda ni jedni ni drugi ne žele odreći luksuza. Plus, kako kažu Bush mlađi i Obama - oni vam nikad neće izgubiti prtljagu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
13. studeni 2024 07:52