U godini u kojoj je bijesnio rate između Rusije i Ukrajine te 99 posto zračnih veza prema Europi bilo ukinuto, neki su ipak letjeli - riječ je naravno o bogatim Rusima koji su si u to vrijeme jedini mogli priuštiti aviokarte dok su siromašni Rusi uglavnom ostajali kod kuće, pokazuje analiza o utjecaju rusko-ukrajinskog sukoba na aviopromet koju je povodom prve godišnjice rata objavila analitička kompanija Forward Keys.
Od 24. veljače pa do kraja prosinca prošle godine, prodaja aviokarata prve klase s polaskom iz Rusije procvjetala je te za čak deset posto nadmašila pretpandemijske brojke dok je prodaja onih u ekonomskoj klasi bila u padu za 70 posto.
Ipak, s početkom ove godne situacija se malo promijenila - od 15. veljače prodaja karata prve klase u prvom je kvartalu tako u padu za 26 posto u odnosu na 2019. godinu, a u ekonomskoj kaska za 66 posto, navode analitičari.
Dodatno, usprkos drastičnom padu veza prema EU, lani su porasle veze između Rusije i istočnih zemalja, poglavito Bliskog istoka i Turske koje nisu ukinule letove prema ovoj državi i koje su zapravo profitirale od europskih sankcija. Lani je tako broj sjedala na letovima između Rusije i Bliskog istoka bio veći za 27 posto, a prema Turskoj za 26 posto, no zato je pad prema Sjevernoj Americi iznosio 92 posto, Aziji i Pacifiku 86 posto, Africi 76 posto i slično.
Destinacija koja je bila najuspješnija u privlačenju bogatih Rusa bila je Tajland - broj prodanih karata prve klase prema ovoj je državi lani narastao čak 81 posto u odnosu na 2019., no rasle su i posjete prema Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Egiptu, Turskoj i Maldivima. Gledajući prvu klasu i ekonomski razred, u globalu je najpopularnija ruta za Ruse bila prema Antaliji prema kojoj je porast prodanih karata sa tri ruska aerodroma bio za 144 posto veći nego 2019. Popularnu Antaliju slijedili su Istanbul pa Yerevan.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....