Prve slike prvog kineskog nosača zrakoplova u akciji otkrile su veliki propust . Naime, brodu, koji je komunistički režim kupio od Ukrajine i potom ga renovirao, nedostaje užad za zaustavljanje koja sprječava da avion pri slijetanju na palubu padne u more.
Kako piše britanski Telegraph, na brodu koji je u kolovozu porinut na probnu plovidbu dogodile su se mnoge prepravke, ali iz fotografija je vidljivo da na njemu nema užadi za zaustavljanje zrakoplova.
Svađa s Rusima
Peking je namjeravao sustav za zaustavljanje kupiti od Rusije, ali ti su planovi poremećeni nakon što je vojna suradnja između dviju zemalja pogoršana zbog optužbi iz Moskve da su Kinezi neovlašteno radili tehnološku kopiju ruskog zrakoplova Sukhoi 33 . Ipak, vojni analitičari Telegrapha ne odbacuju mogućnost da je Kina od Ukrajine kupila i sustav za zaustavljanje, ali ga još nije instalirala do kraja.
Prema nekim izvješćima, težina broda, kojemu se još sa sigurnošću ne zna ime, povećana je za otprilike 8000 tona, što govori da su u njegovu unutrašnjost sigurno instalirani neki dodatni mehanizmi. Telegraph piše kako je to pokrenulo spekulacije da je sustav za zaustavljanje, čija se vrijednost procjenjuje na oko 950 milijuna eura, instaliran, ali da užad još nije sprovedena po palubi.
Posada već vježba
“Ne mogu napraviti ništa s tim nosačem dok nemaju užad za zaustavljanje na palubi. Ali, to nije nešto što bi Kineze moglo spriječiti u njihovu razvoju mornarice - ili će negdje kupiti sustav, ili će ga sami napraviti”, rekao je Richard Scott, vojni analitičar iz Jane’s Defence.
Kina, koja želi postati pomorska velesila i tako zaštititi svoje interese u regijama poput Bliskog istoka ili Afrike, već dvadesetak godina čini iznimne napore kako bi razvila flotu nosača zrakoplova.
Osim brodova, Kinezima je problem i obuka pilota za zahtjevna uzlijetanja i slijetanja, pa su komunističke vlasti navodno negdje u unutrašnjosti zemlje napravile betonsku simulaciju nosača zrakoplova na kojima mladi piloti vježbaju. Analitičari predviđaju da će Kinezima trebati još najmanje šest godina da svoje nosače stave u punu funkciju.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....