Prvi vlak s pogonom na vodik službeno je prošloga ponedjeljka počeo prevoziti putnike u Njemačkoj.
Koštao je 83 milijuna eura, prema izvješću portala Fuel Cell Works, a za početak će prevoziti putnike između dvije stanice u blizini Hamburga. Ističe se da je početni servis na vlaku ‘preliminarni‘ te da će stariji vlakovi na dizelsko gorivo biti rezerva u slučaju potrebe za dodatnom prilagodbom.
Tvrtka koja je proizvela vlakove Alstom tvrdi da vlakovi bez emisija predstavljaju ‘pravu alternativu dizelskoj energiji‘.
Puštanje u promet vlaka na vodikov pogon stiže u vrijeme kada se Njemačka i druge europske zemlje pokušavaju osloboditi ovisnosti od ruskim energentima, zbog europskih sankcija nametnih Rusiji.
Vlakovi Coradia iLint, koje pokreću vodikove gorive ćelije, prvi put su predstavljeni javnosti 2016. godine.
Mogu postići najveću brzinu od 140 kilometara na sat. Vozila na vodik generiraju vodu i toplinu kao nusproizvod, za razliku od emisije ispušnih plinova koji pridonose zagađenju.
Vlak također karakterizira niska razina buke.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....