Najava Fiatova glavnog upravitelja Sergia Marchionnea da će do kraja 2011. proizvodnja modela Fiat Idea iLancia Musa biti prebačena iz pogona u torinskom Mirafioriju u pogone u Kragujevcu u Srbiji izazvala je podijeljene reakcije u Italiji.
Sindikati u Italiji izražavaju zabrinutost i prijete štrajkovima, ministar rada Maurizio Sacconi za srijedu je sazvao na pregovore u Torinu predstavnike i Fiata i sindikatâ, ali liniju Vlade je najjasnije izrazio premijer Silvio Berlusconi, i sam kapitalist i poduzetnik.
Poljski problem
- Fiat je slobodan proizvoditi ondje gdje smatra da mu je najbolje, ali se nadam da to neće bti na račun talijanskih radnika”, rekao je Berlusconi .
Još jasniji je legist Roberto Calderoli, ministar za pojednostavljivanje normative: “Malo mi je stalo što će Fiat činiti u Srbiji, zanima me samo da pogon u Mirafioriju ostane otvoren i da u njemu ostane ista razina zaposlenosti, uz investicije kao i u Pomiglianu D’Arco.”
Na sličan je način reagirao i torinski gradonačelnik Sergio Chiamparino, iz redova oporbene Demokratske stranke, objašnjavajući da “T” u kratici Fiat i dalje mora značiti: Torino.
Marchionne je istupio s projekcijom “Fabbrica Italia”, kojoj je suština bila: jačati proizvodnju Fiata u Italiji, pod uvjetom da se u talijanskim Fiatovim tvornicama proizvodnost rada podigne na razinu kakva je u drugim zemljama. I Chiamparino priznaje da je ta Marchionneova projekcija dočekana neprijateljstvom sindikata te ravnodušnošću Vlade. Marchionne je, na primjer, planirao spasiti Fiatov pogon u Pomiglianu D’Arco tako da u nj prebaci proizvodnju “pande” iz Tychija u Poljskoj.
Bez radničke solidarnosti
Talijanski sindikalci nisu pokazivali suviše solidarnosti s poljskim radnicima, baš kao što se ni sindikalci u Srbiji ne bune zbog najavljene selidbe proizvodnje u Kragujevac.
Uostalom, nije bilo bune u Torinu kad je onamo prebačen Alfa Romeo iz Milana.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....