NOVA TEHNOLOGIJA

Revolucionarna tehnologija koja bi mogla stati na kraj divljanju po cestama: ‘Nevjerojatno je učinkovita‘

Cilj je identificirati vozače koji pokušavaju izbjeći kazne samo nakratko smanjujući brzinu kako bi izbjegli otkrivanje
 Thomas Coex/Afp

Na španjolskim cestama uvedena je nova tehnologija koja detektira ako vozači usporavaju nekoliko trenutaka prije radara za brzinu, a zatim ubrzaju nakon što ga prođu, piše Daily Mail.

Vlasti su počele koristiti sekundarne radarske uređaje prije ili nakon fiksne kamere kako bi izmjerile smanjuju li vozači brzinu samo nakratko kako bi izbjegli otkrivanje i kaznu koja bi uslijedila ako budu uhvaćeni zbog prekoračenja brzine.

Nove kamere protiv kočenja implementirane su u sjeveroistočnoj regiji Navarra nakon uspješnog pilot programa 2020.

Stručnjaci su upozorili da bi se tehnologija – ako se pokaže učinkovitom – mogla u budućnosti koristiti na britanskim cestama.

Kaskadni sustav uključuje korištenje sekundarnog mobilnog radara neposredno prije ili nakon lokacije fiksne kamere za brzinu, ponekad do jednog kilometra daleko od konvencionalne kamere.

Radar se zatim koristi za otkrivanje je li vozač pretjerano zakočio kako bi izbjegao aktiviranje fiksne kamere ili je značajno ubrzao nakon što je prošao pokraj njene lokacije.

Revolucionarna tehnologija dobila je zeleno svjetlo od strane odjela za promet španjolske vlade - Generalne uprave za promet (DGT).

Cilj je identificirati vozače koji pokušavaju izbjeći kazne samo nakratko smanjujući brzinu kako bi izbjegli otkrivanje.

Ova postavka već je dokazala da obeshrabruje prebrzu vožnju u regiji, a vozači riskiraju kazne do 200 eura ako ih uhvate sekundarni radari.

Ovu tehnologiju protiv kočenja prva je isprobala policija Navarre tijekom Velikog tjedna 2020., a nedavno je uvedena u baskijskoj regiji, uključujući glavni i najveći grad, Pamplonu, poznatu po godišnjoj utrci s bikovima.

S obzirom na to da je španjolske kamere za kontrolu brzine – koje su sive i često smještene niže uz cestu od ekvivalenta u Ujedinjenom Kraljevstvu – već teže uočiti, dodavanje sekundarnih mjera provedbe moglo bi ovo učiniti jednom od najplodnijih zamki za brzinu na cestama bilo gdje u Europi.

Proizvođač nadzornih kamera i uređaja za detekciju radara za brzinu Road Angel kaže da je to naprednija verzija tehnologije koja se koristi u Britaniji.

Šef tvrtke rekao je za Express kako vjeruje da bi španjolske kamere protiv kočenja mogle doći na britanske ceste već sljedeće godine.

One bi bile sljedeći korak u odnosu na kamere za prosječnu brzinu koje se koriste u Britaniji od 1999.

Dok su rani primjeri ove tehnologije mogli samo izračunati prosječnu brzinu vozača između dvije određene kamere, najnovije kamere za prosječnu brzinu mogu koristiti mrežu od do 1000 zasebnih uređaja za različita mjerenja na dijelu kolnika.

Osnivač Road Angela Gary Digva kaže da bi nova španjolska tehnologija mogla biti nevjerojatno učinkovita ako se uvede u Ujedinjenom Kraljevstvu, gdje vozači obično snažno koče prije nego se približe fiksnoj kameri za brzinu kako bi izbjegli detekciju, a zatim ubrzaju odmah nakon toga.

- Ako se uvedu u Ujedinjenom Kraljevstvu, ovi će uređaji uhvatiti i kazniti više vozača koji prebrzo voze, potičući više vozača da se pridržavaju zakonskih ograničenja i poboljšaju sigurnost na cestama, objasnio je.

- Jedan od četiri sudara sa smrtnim ishodom događa se zbog prebrze vožnje na cestama u Ujedinjenom Kraljevstvu, što znači da je više od 2500 ljudi ozbiljno ozlijeđeno svake godine zbog prevelike brzine.

- Samo ove šokantne statistike trebale bi potaknuti vozače da dvaput razmisle prije nego što prebrzo voze, no sa sigurnošću se može reći da će nova tehnologija kazniti još više vozača koji voze prekoračujući zakonsko ograničenje, čime će ceste u Ujedinjenom Kraljevstvu biti sigurnije za sve korisnike.

- Snimanjem vozača koji stisnu kočnicu prije nego što prođu pored fiksne kamere za brzinu, kao i korištenjem tehnologije za hvatanje vozača koji ponovno ubrzaju nakon kamere, novi radarski uređaji moći će kazniti mnogo više vozača od trenutnih sustava.

Digva je upozorio da bi budući razvoj umjetne inteligencije mogao dovesti do toga da tehnologija kamera za kontrolu brzine u budućnosti postane naprednija - i upozorio je da bi policija čak mogla koristiti bespilotne letjelice za praćenje brzine kojom se vozači kreću.

Izvješća o uređajima za detekciju brzine protiv kočenja koji bi mogli doći do britanskih cesta dolaze nakon novih dvosmjernih ‘ultra‘ kamera koje se koriste diljem zemlje.

Policija šireg područja Manchestera ovog je mjeseca potvrdila da je instalirala 100 VECTOR-SR kamera za hvatanje vozača koji jure u gradu.

Ove kamere ne bljeskaju i koriste najnoviju infracrvenu tehnologiju što znači da ne moraju biti oslikane bijele crte na cestama koje prate, piše Daily Mail.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 23:51