KUALA LUMPUR - Prema potpuno novoj analizi misterija nestanka i vjerojatnog pada malezijskog Boeinga 777 na letu MH370 iz Kuala Lumpura za Peking, putnici letjelice koja je s radarskih zaslona iščeznula 8. ožujka najvjerojatnije su se podavili zbog nedostatka kisika, a pilot je zrakoplov u konačnici namjerno srušio u Indijski ocean.
To su zaključci vrlo iskusnog istražitelja zrakoplovnih nesreća Ewana Wilsona, koji je proteklih mjeseci provodio veliku neovisnu istragu stvarnih uzroka nestanka i pada aviona.
Wilson je uvjeren da su svi putnici poumirali četiri sata prije rušenja u ocean, a teza mu je da je pilot Zaharie Ahmad Shah namjerno napravio dekompresiju putničkog dijela letjelice i tako ostavio sve osim kokpita bez zraka.
U Boeingu postoji automatizirani sustav koji je zasigurno izbacio maske svim putnicima, no zalihe kisika u njima su dovoljne za tek 20-ak minuta. Oni koji su u tom trenutku spavali ili iz nekog razloga nisu mogli dosegnuti masku, vjerojatno su umrli unutar nekoliko minuta od dekompresije. Svi ostali su nešto kasnije pali u komu i također vrlo brzo izdahnuli.
To uključuje i kabinsko osoblje, čije maske imaju tek neznatno više kisika od putničkih. Wilson tvrdi da je Shah uspio istjerati svoje kolege iz kokpita te se zaključati u njemu, tako da mu je i kopilot umro, a on je sljedećih nekoliko sati preživio ili zahvaljujući rekompresiji ili zahvaljujući velikom spremniku kisika koji je dostupan samo pilotu.
Nakon što je kompletnu posadu i sve putnike onesposobio, pilot je krenuo s izvedbom plana izbjegavanja radara i namjernog uranjanja u more, u čemu, prema Wilsonu, leži objašnjenje zašto dosad nije pronađena olupina.
Wilson je, inače, baziran na Novom Zelandu, a s vlastitom je istragom krenuo nedugo nakon nestanka aviona, još u ožujku. Prije no što se bavio istragama avionskih nesreća, i sam je bio pilot na komercijalnim letovima, a osnovao je i vlastitu aviokompaniju Kiwi Airlines.
Do šokantnih zaključaka koje iznosi došao je, kaže, otklanjajući baš sve druge moguće alternative. Iako valja napomenuti da za svoju tezu ne pruža previše čvrstih dokaza, činjenica je da je s teorijom o hipoksiji kao uzroku smrti putnika već svojedobno izašao Australski ured za sigurnost prijevoza (ATSB), a i malezijske su vlasti objavile da im je primarni osumnjičenik za nestanak pilot Shah.
Wilson je sve svoje zaključke objavio u knjizi 'Goodnight Malaysian 370', koju je napisao zajedno s novinarom uglednih novozelandskih tiskovina Geoffom Taylorom.
U knjizi, između ostalog, navode da je pilot patio od mentalnog oboljenja te da je uspio nagovoriti svog kopilota Fariqa Hamida da samo 40 minuta nakon polijetanja uzme pauzu i napusti kokpit. Nakon toga se zaključao i posljednji se put javio kontroli leta riječima 'Laku noć, Malaysian 370', po čemu je knjiga dobila ime.
Isključio je zatim sve komunikacijske kanale te je avion podigao na 39.000 stopa i izvršio dekompresiju putničkog dijela. Kabinsko je osoblje vjerojatno pokušalo pomoći putnicima, od kojih su mnogi spavali, a većina ih nije govorila engleski, no prizor je zasigurno bio zastrašujući, s obzirom da nije preostalo puno vremena do smrti, a zraka bez maske na glavi nije imao nitko.
Shah je imao zalihu zraka u trajanju od tri sata, sasvim dovoljno, tvrdi Wilson, da izvede što god da je planirao. Kažu da je vjerojatno promijenio kurs aviona i odletio prema Indijskom oceanu gdje je kontroliranim manevrom spustio letjelicu ispod površine vode.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....