Nijedno mjesto u avionu nije sigurno, a svi koji su preživjeli pad jednostavno su imali sreće, kaže Dinko Vodanović, stručnjak za prometne nesreće i bivši glavni istražitelj za zrakoplovne nesreće u Hrvatskoj. Vodanović ističe da su u slučaju avionske nesreće u blizini grada Medellina u Kolumbiji neki putnici preživjeli jer je teren akumulirao dio udarca. Avion se raspao, ali je očigledno kako je cijela jedna sekcija aviona izletjela van, sa sjedalima. To je spasilo neke putnike jer je ublažilo smrtonosni udarac kojemu su, nažalost, bili izloženi svi ostali putnici. - Obično svi misle da je sigurnije sjediti blizu repa, ali to nije točno. Sjetimo se slijetanja Boeinga 777 u San Franciscu 2013., koji je udario repom u pistu i poginuli su upravo putnici koji su sjedili blizu repa. Nakon svih godina rada sa sigurnošću mogu reći da je preživljavanje pada aviona isključivo stvar sreće - dodaje Vodanović.
Provjere
No, kaže, treba imati na umu da se u zrakoplovstvu zaista vodi računa o sigurnosti putnika. Od svih prijevoznih sredstava, dodaje, upravo je u avionima najviše pažnje posvećeno sigurnom putovanju. Neprestano se obavljaju tehnički nadzori nad zrakoplovima gdje se kontrolira rad sustava, ali i ispravnost dijelova. Prije svakog ulaska putnika u avion mehaničari i osoblje obavljaju pregled, i to svatko svoga dijela aviona. Osim toga, redovno se svaka dva do tri dana, ovisno o tome koliko avion prometuje, provodi višesatna provjera rada svih sustava.
Sustav kontrole - Prate se novi trendovi i razvoj tehnologija pa se sve primjenjuje u gradnji aviona. Više se ne koristi čelik, nego drugi materijali koji bolje podnose opterećenje i turbulencije. Putnici to možda ne znaju i ne primjećuju, ali stručnjaci svaki dan daju sve od sebe kako bi putovanja prolazila bezbrižno. Svaki dan tisuće i tisuće putovanja prolaze normalno. No, nažalost, kada se dogodi nesreća, svi se počnu pitati je li avionski prijevoz siguran - kaže. Pojašnjava kako na razini Europe postoji sustav obavještavanja o potencijalno problematičnim situacijama koje se događaju s avionima. Od sitnica, koje nikako ne mogu ugroziti let, preko situacija zbog kojih se zrakoplovi vraćaju u zračne luke pa do ozbiljnih problema. Podaci služe za kontrolu - ako se neki problem ponavlja na određenome mjestu, istom pilotu ili s nekim tipom aviona, pokreće se postupak. - Mora se utvrditi zašto dolazi do problema koji se ponavlja i riješiti ga. Ono što je danas sitnica, može postati ozbiljan problem i zbog toga se toliko pozornosti poklanja i najmanjim detaljima. Ne znam postoji li u našoj zemlji taj sustav kontrole i šalju li se podaci dalje, ali mislim da to još nije u potpunosti zaživjelo. No, trebalo bi jer je to važno za buduću sigurnost putnika - zaključuje Vodanović.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....