DRAMA NA ATLANTIKU

RIJEČKI POMORAC KOJI JE RADIO NA POTONULOM BRODU 'Ta je kompanija već kažnjena zbog 8 poginulih. Ne srede brod, pa ode na more nespreman'

 BOURBON

I dalje traje potraga za 11 članova posade tegljača Bourbon Rhode koji je potonuo u Atlantiku. Među njima je i kapetan broda, hrvatski državljanin Dino Miškić. Stručnjaci ističu da je ohrabrujuće to što su splavi za spašavanje konstruirane na način da se prilikom ovakve havarije same aktiviraju pa postoji šansa da se pronađu preživjeli. Vrijeme se smiruje pa im to olakšava potragu, iako je vremena sve manje.

U redakciju Morski.hr se javio jedan upravitelj stroja iz Rijeke koji je neko vrijeme u karijeri proveo upravo na ovom brodu.

- Kad sam ja upravljao pogonskim strojem, brod je imao tek 3 godine i bio je dobar. No previše komplicirana propulzija s dva azimuta i površna dokovanja, mogući su uzrok ove tragedije. Seabulk i Tide water imaju europske gradnje ovog tipa brodova i oni plove i preko 30 godina. Kina i Singapur ne grade takve brodove. A ovaj brod su gradili u Singapuru - rekao je pomorac i dodao da smatra da se Bourbon Rhode prije potonuća prevrnuo, kao i Bourbon Dolphin 2007. godine, kada je poginulo osam od 15 članova posade. Među njima su bili i kapetan i njegov sin (14).

Taj je incident jako uzdrmao norvešku javnost, čiji su državljani bili poginuli, a nakon niza sudskih tužbi 2009. je godine kompanija Bourbon Offshore Norveška kažnjena s 5 milijuna norveških kruna (što je tada bilo oko 530.000 eura). U presudi je stajalo da kapetanu nije dano dovoljno vremena da nauči dobro o brodu, posadi i cijeloj operaciji, već je za preuzimanje dužnosti imao samo 90 minuta.

- Ja sam tvrtku napustio 2011. godine. Bourbon je oko 2005. počeo s kvalitete prelaziti na kvantitet. Puno je kineske gradnje u seriji Bourbon Liberty-ja – promašaj. Veliki troškovi održavanja i pad primanja, doveli su do migracija posade. Brodovi su ispravni u trenutku kontrole, po sistemu „drži vodu, dok majstori odu“. Žurba, štednja i korupcija. Ne srede brod kako bi trebali, pa brod ode na more nespreman.

Pola zahtjeva od strane kâpa (kapetana stroja) i kapetana odbiju. Mislim da je prvo propulzija otkazala a onda prodor mora i prevrtanje. Znat će se sve, jer su trojica spašena. Nije sad pametno javno nagađati što je uzrok tragedije. Za Dolphina se zna da ga je prevrnuo lančanik. Kapetan nije vodio računa o stabilitetu i poginuo je i on i 14-godišnji sin. Bila je to velika žalost u Norveškoj - ispričao je za Morski.hr ovaj pomorac koji je želio ostati anoniman i dodaje da ovakvi slučajevi brzo postanu tek statistika. Ističe da je kompaniji važna samo nagodba s osiguranjem, dok su im obitelji posade nebitne.

'Za Dolphina smo mi pomorci prikupili pomoć familijama odricanjem od jedne dnevnice. Moja dnevnica tada je bila oko 420 €', dodao je pomorac iz Rijeke.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
25. studeni 2024 20:00