KOBNI LET EGYPTAIRA

Riješen misterij pada aviona u Sredozemno more u kojem je poginulo 66 ljudi: ‘Pilot je pripalio cigaretu...‘

Do nesreće je došlo zbog pušenja cigarete u kokpitu zbog čega se zapalio kisik koji je curio iz maske za slučaj nužde

Ilustracija: EgyptAirov Airbus A320

 Dmitry Osipov/Tass/Profimedia

Otkriveno je da je zrakoplovnu nesreću iznad Sredozemnog mora u kojoj je poginulo 66 ljudi prouzročio pilot koji je pušio cigaretu u kokpitu, piše Telegraph.

Let EgyptAira MS804 putovao je u svibnju 2016. iz Francuske u Egipat, kada se srušio u more južno grčkog otoka od Krete, pri čemu su poginuli svi u zrakoplovu tipa Airbus A320. Među njima je bilo 12 francuskih turista, Britanac, 30 Egipćana, dva Iračanina i Kanađanin.

Egipatske vlasti su u ono vrijeme tvrdile da je zrakoplov oboren u terorističkom napadu - iako nijedna teroristička skupina nikada nije preuzela odgovornost za napad.

No, službena istraga je zaključila da je do nesreće došlo zbog pušenja cigarete u kokpitu zbog čega se zapalio kisik koji je curio iz maske za slučaj nužde.

Egipatski piloti i inače su pušili u kokpitu i to nije bilo zabranjeno u vrijeme nesreće 2016., pokazuje izvješće od 134 stranice koje su sastavili zrakoplovni stručnjaci i do kojeg je došao talijanski list Corriere della Sera.

Zbog razloga koji nisu objašnjeni, inženjer za održavanje aviona je postavku na maski za kisik promijenio iz normalnog u hitni način, zbog čega je ispuštala kisik.

Istražitelji nesreće su 19. svibnja oko 2:25 ujutro, nekoliko minuta prije nego što se avion srušio u more, identificirali zvuk šištanja koje je nastalo zbog curenja kisika iz maske. Izvješće je poslano Prizivnom sudu u Parizu.

Piloti aviona trebali su prije polijetanja primijetiti da maska nije ispravna, rekao je jedan iskusni pilot.

'Nakon ulaska u kabinu, među raznim provjerama koje obavimo prije polijetanja je i provjera protoka kisika u maskama', rekao je za Corriere della Sera Daniele Veronelli, pilot Airbusa A320 i član talijanskog nacionalnog udruženja pilota u komercijalnom zrakoplovstvu.

'Ako je prekidač u normalnom položaju, kisik teče na zahtjev. Ako je u položaju za hitne slučajeve, kisik će izlaziti pod većim tlakom kako bi otpuhao dim koji bi mogao biti u kabini ako je došlo do požara.'

Izvješće još nije javno objavljeno, navodi Corriere della Sera.

Julie Heslouin, čiji su 41-godišnji brat i 75-godišnji otac poginuli u nesreći, rekla je: 'Čekali smo od 2016. da doznamo zašto smo izgubili svoje najmilije, a službeno nam nitko ništa nije rekao.'

Godine 2018. je francuski ured za nesreće u civilnom zrakoplovstvu (BEA) rekao da je 'u kokpitu najvjerojatnije izbio požar dok je zrakoplov letio na visini krstarenja i da se vatra brzo širila, što je rezultiralo gubitkom kontrole nad zrakoplovom.'

U tom izvješću, nije se spominjalo curenje kisika ili pušenje cigareta u kokpitu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
15. studeni 2024 18:28