Je li to letjelica s nekog drugog svijeta, iz druge galaksije, mogli bismo se uskoro svi pitati kad nam iznad glava preleti zrakoplov koji izgleda kao tanjur. Leteći tanjur.
Ruski proizvođač zrakoplova Airship Initiative Design Bureau Aerosmena (AIDBA), poznat i kao Aerosmena, namjerava lansirati teretnu letjelicu u obliku tanjura 2024. godine, piše na mrežnoj stranici Interesting Engineeringa. Tako bi se konačno ostvarila pojava letećeg tanjura na zemaljskom nebu. Samo što bismo točno znali odakle dolazi.
Zrakoplov bi imao primarno teretnu namjenu, a cilj je da može teret utovarivati i istovarivati na bilo kojem terenu, neovisno o tome postoji li za to sagrađena infrastruktura. To bi predstavljalo golem iskorak kad je riječ o zrakoplovnom prometu koji je sada ograničen postojanjem uzletno-sletnih staza bilo koje vrste koje traže velik prostor. Ovaj bi zrakoplov mogao, primjerice, dostavljati pomoć u središte elementarne nepogode kad tamo ne mogu doći nikakva druga prijevozna sredstva. Mogao bi pomoći u gašenju šumskih požara i dostavljanju tereta na planinski teren. To se širi i na upotrebu u ratnim uvjetima, nešto poput naših helikoptera tijekom Domovinskog rata koji su noćnim letovima spašavali Bihać. Da su imali nosivost od 60 tona... Kako navodi naš izvor, "ruski leteći tanjur" moći će lebdjeti iznad terena i dovlačiti teret pomoću sustava remenica.
"Prijevoz robe korištenjem takvog [dizajna] obavlja se prema jednostavnoj shemi od vrata do vrata, koja će pomoći [smanjiti] troškove za logistiku i skladišta", rekao je Sergej V. Bendin, izvršni direktor Aerosmene, u izjavi Interesting Engineeringu. A cijena, što je presudno, bit će za klasu niža od transportnog zrakoplova.
Tvrtka planira proizvoditi modele različite nosivosti, od 20 do 600 tona, te doleta do 8000 kilometara. "Ruski leteći tanjur" ostvarivao bi brzinu do 250 kilometara na sat. Prvo će se graditi model od 60 tona kojim će se testirati letačke performanse koje će biti ključne za buduću tržišnu proizvodnju. Dizajn uključuje dvije plinske komore za podizanje. Za model od 600 tona koristit će se 620.000 kubičnih metara helija za praktički "nulti" potisak.
Za podizanje korisnog tereta odgovorna je velika šupljina ispunjena zrakom zagrijanim ispušnim plinovima osam motora helikoptera na 200 Celzijevih stupnjeva. Naš izvor podsjeća da Aerosmena nije jedina jer i Sergey Brin, jedan od osnivača Googlea, ima tvrtku koja radi na sličnom projektu.
Uzgred, važna napomena: u službenom američkom izvješću o NLO-ima zaključuje se da nema dokaza o postojanju izvanzemaljaca, ali se ne objašnjavaju zagonetne pojave koje su zapazili američki vojni piloti. Dokaza nema, ali sumnja ostaje.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....