Sankcije koje je uvela Europska unija dramatično su pogodile civilno zrakoplovstvo Rusije. Sada to priznaju i u Kremlju, pa je ruski ministar prometa Vitalij Saveljev ovih dana javno priznao je da je kao rezultat sankcija uvedenih protiv zrakoplovne industrije, Ruska Federacija izgubila 76 putničkih zrakoplova, a ovo priznanje prenio je moskovski dnevnikk Kommersant.
Ministar Saveljev je podsjetio da su sankcije protiv ruske zrakoplovne industrije uvedene nakon početka ruske invazije na Ukrajinu. Konkretno, SAD i EU zabranile su isporuku zrakoplova i komponenti Ruskoj Federaciji, a također su obvezale iznajmljivače da vrate zrakoplove koji su već bili iznajmljeni, a prema Bloombergu, činili su do 40% ruske flote.
Nakon početka ruske invazije Ukrajine, uvedene su velike sankcije protiv zrakoplovne industrije Ruske Federacije, čime je ruskim zrakoplovima zatvoren zračni prostor iznad mnogih zemalja svijeta. Sankcije zabranjuju, među ostalim, opskrbu Rusije američkim i europskim zrakoplovima, kao i rezervnim dijelovima za njih. Ruski zračni prijevoznici pokušavaju se boriti protiv nedostatka rezervnih dijelova kupnjom u trećim zemljama ili rastavljanjem svojih zrakoplova. Tako su ruske tvrtke od ožujka do kolovoza 2022. kupile rezervne dijelove i komponente od europskih i američkih proizvođača u inozemstvu za ukupno oko 44 milijuna dolara, ali najčešće je riječ o kupnji rezervnih dijelova koji su već bili u upotrebi, skinutih s drugih aviona, a ne o kupnji novih. U uvjetima zapadnih sankcija, ruski zrakoplovni prijevoznik Aeroflot prvi je put u povijesti poslao svoj zrakoplov na popravak u Iran.
Rusija je zato u listopadu podnijela žalbu Vijeću Međunarodne organizacije civilnog zrakoplovstva (ICAO) zbog "kršenja pravila zračnog prometa od strane zapadnih zemalja". Optuženo 37 država, uključujući SAD, Kanadu, Veliku Britaniju i sve članice Europske unije, znači i Hrvatska.
No, tamošnji nezavisni mediji koje još nije eutanazirao Putinov režim, otkrili su da je Aeroflot svojim zaposlenicima izdao internu naredbu prema kojoj stjuardese u kabinski dnevnik smiju unositi podatke o tehničkim kvarovima i kvarovima kabinske opreme samo ako dobiju dozvolu zapovjednika aviona, a ista je praksa kod drugih ruskih avio-prijevoznika. Povremeno se radi o kvarovima koji ugrožavaju sigurnost. Tako je 2022. zrakoplov Aeroflota obavio let iz Ujedinjenih Arapskih Emirata za Moskvu bez punog kompleta boca s kisikom, a kapetan broda nije napravio unos u dnevnik kako bi izbjegao odgodu polijetanja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....