POSLJEDICA SANKCIJA

Ruski ponos star 99 godina pred krahom: ‘Spiskali su milijarde, a sada su pred ponorom‘

Stoga je pitanje i koliko će dugo, čak ako bi financijski to kompanija mogla izdržati, letenje Aeroflotovim avionima biti sigurno

Zrakoplov Aeroflota u Dubrovniku

 Tonci Plazibat/Cropix

Poslovanje Aeroflota, jedne od poznatijih ruskih kompanija s raširenim međunarodnim vezama koja je i dalje u većinski državnom vlasništvu, ugroženo je nakon uvođenja zapadnih sankcija Rusiji zbog njezine invazije na Ukrajinu. Zasad još Aeroflotovi zrakoplovi lete na domaćim linijama te u Bjelorusiju, piše Wall Street Journal, ali pitanje je koliko će i to potrajati.

Zbog odluke o zatvaranju zračnog prostora za ruske zrakoplove Aeroflot ne može letjeti u EU, Britaniju SAD i Kanadu, a glavni direktor Mihail Polubojarinov od ovog je tjedna na listi osoba koje su pod sankcijama. Također, kompanije koje su ruskom avioprijevozniku svojedobno iznajmile zrakoplove, zbog sankcija su ih pokušale zaplijeniti, pa je uprava kompanije zaustavila sve međunarodne letove.

U njegovoj su floti zrakoplovi Airbusa i Boeinga, a ni proizvođači ni dobavljači ne smiju u Rusiju slati dijelove nužne za održavanje tih letjelica. Stoga je pitanje i koliko će dugo, čak ako bi financijski to kompanija mogla izdržati, letenje Aeroflotovim avionima uopće biti sigurno.

Iduće bi godine, kako piše WSJ, taj avioprijevoznik trebao proslaviti 100. godišnjicu, a posljednjih dvadesetak godina utrošio je milijarde dolara da se transformira iz kompanije u sovjetskom stilu u modernog i nagrađivanog avioprijevoznika s odličnim standardom, udobnim sjedalima i dobrim menijem.

U zrakoplovnoj industriji nitko ne vjeruje, piše WSJ, da će Aeroflot vratiti zrakoplove onima koji su mu ih iznajmili, a samo pet zrakoplova iz glavne flote je konfiscirano u prekomorskim zračnim lukama, prema podacima tvrtke koja se bavi analizom zrakoplovne industrije Cirium.

Aeroflot je nakon Drugoga svjetskog rata uglavnom prevozio putnike između Moskve i glavnih gradova sovjetskih republika, s vremenom je uspostavio mrežu prema drugim sovjetskim gradovima, a od 1968. godine svojim je zrakoplovima Iljušin II-62 počeo letjeti za New York preko Montreala. Nakon raspada Sovjetskog Saveza kompanija je razdvojena u više manjih, a ona koja se fokusirala na međunarodne letove zadržala je ime Aeroflot i izlistala se na burzi

Na dan kad je Aeroflot nakon uvođenja zapadnih sankcija objavio da obustavlja međunarodne letove, kompaniju je posjetio predsjednik države Vladimir Putin i fotografirao se s nasmijanim stjuardesama u besprijekornim crvenim uniformama.

Jedan od britanskih konzultanata u zrakoplovnom sektoru ocjenjuje da bi se vjerojatno, nakon što jednom rat završi i Rusija ponovno bude uključena u redovni zračni promet, Aeroflot mogao oporaviti, ali prije toga će se morati suočiti s problemom reputacije zbog ruske agresije na Ukrajinu.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
23. prosinac 2024 06:02