PAD GLEDANOSTI

Smanjile se napetosti između medija i Bijele kuće, ali to je loša vijest za novinarski sektor

Takozvani "Trumpov zamah" koji je povećao gledanost i broj pretplatnika medijskih kuća kao što su CNN i The New York Times
Bidenova glasnogovornica Bijele kuće Jen Psaki
 Shawn Thew - Pool Via Cnp/Zuma Press/Profimedia

Smirile su se napetosti između medija i Bijele kuće nakon četiri burne godine mandata predsjednika Donalda Trumpa što bi mogla biti loša vijest za novinski sektor koji je već dugo u krizi.

Takozvani "Trumpov zamah" koji je povećao gledanost i broj pretplatnika medijskih kuća kao što su CNN i The New York Times krenuo je silaznom putanjom nakon njegova odlaska iz Bijele kuće.

Kad je riječ o CNN-u, koji je većinu Trumpova mandata bio s njime u sukobu, gledanost u udarnom vremenu pala je gotovo 50 posto u ožujku ove godine u odnosu na godinu prije, a nešto manji pad bilježe i suparničke kablovske mreže Fox News i MSNBC, po podacima Nielsena.

Online posjeti portalu The New York Timesa pali su 30 posto od studenoga do veljače, a The Washington Postu 27 posto, po istraživačkoj tvrtki ComScore.

To se jednim dijelom može pripisati posljedicama izbora, ali ukazuje i na teške gospodarske uvjete za medije koji su stariji od Trumpova mandata.

"Ovo nije nova realnost, svjedočimo tom silaznom trendu već godinama", rekao je Adam Chiara, profesor komunikologije na Sveučilištu Hartford.

Chiara je rekao da je dugoročan trend takav da se ljudi okreću od tradicionalnih kablovskih paketa i pretplata na novine prema internetskim platformama.

"Gotovo svi moji studenti dobivaju vijesti s društvenih medija", rekao je.

Trumpovu eru obilježio je solidan rast glavnih medijskih kuća, posebice onih koje su pozorno pratile predsjednikove poteze. Broj gledatelja CNN-a udvostručio se od 2014., a MSNBC-a utrostručio.

The New York Times je povećao broj pretplatnika na više od sedam milijuna, ali analitičari upozoravaju da bi budući rast mogao biti ograničen.

Profesor komunikologije Bostonskog sveučilišta Tobe Berkovitz rekao je da mnoge medije sada očekuje 'svođenje računa' u digitalnom gospodarstvu na zahtjev nakon uzleta u Trumpovom dobu.

"Trump je bio zlatna koka, a to je posebice vrijedilo za kablovske mreže i glavne novine", rekao je.

Manjak drame u Washingtonu znači manje gledatelja za medije, što rezultira padom prihoda od oglašavanja i pretplate i produbljuje gospodarske poteškoće.

Mark Lukasiewicz, dekan fakulteta komunikologije Sveučilišta Hofstra, rekao je bi Amerikanci mogli biti zreli za raskid s intenzivnim razdobljem kad je riječ o vijestima zadnjih par godina tijekom kojih je Trump napadao medije koji su razotkrivali skandale njegove administracije.

"Mislim da su ljudi iscrpljeni dramom i napetošću, i vjerojatno se, što je prilično razumljivo, vraćaju nekim drugim interesima u svojim životima, svojim obiteljima, djeci, poslu, životima i odmiču se od vijesti", rekao je Lukasiewicz.

"Mislim da to nije samo zbog odlaska Donalda Trumpa. Siguran sam da bi on volio misliti da samo njegova prisutnost kontrolira uspješnost medija. Mislim da to u Sjedinjenim Državama nije istina".

Berkovitz ipak smatra da je predsjednik Joe Biden "dosadnjaković" koji ne generira puno drame, otežavajući privlačenje gledatelja i čitatelja.

Nakon razdoblja u kojem su vijesti bile poput drame, "gledatelji trebaju odmor", rekao je. "Gledat će Netflix, Amazon ili Apple kao odmaku od histerije".

Analitičari ističu da su Trumpove godine pokazale mnogim Amerikancima vrijednost neovisnih medija u praćenju poteza političkih čelnika, ali nije jasno hoće li to potrajati.

"Njihov izazov je da pokažu da imaju premium sadržaj, bilo da je riječ o analizama, izvješćivanju ili istraživačkom novinarstvu koji je vrijedan novca", rekao je Berkovitz.

Chiara je rekao da više ljudi shvaća vrijednost vijesti, ali "pitanje je hoće li se to pretočiti u više pretplatnika. Za sada nema dokaza za to".

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 11:49