EGZORCISTI U NAPADU

'SOTONA VLADA PAPOM FRANJOM' Tajna sekta preuzima Svetu Stolicu: Vjesnici Evanđelja tvrde da će Papa stradati, zamijenit će ga njihov bivši poglavar

Joao Scognamiglio, Trg svetog Petra i papa Franjo
 Stefano Reallandini / Tony Gentile / Reuters

Čemu se može nadati svećenik koji razgovara sa Sotonom (opći, što rekli komunikolozi), i pritom doznaje kako će skončati papa Frane, po Sotoninim riječima sasvim u njegovoj vlasti? Eto, u zlo doba po sirotinju i imigrante, u ne baš sjajno doba po Katoličku crkvu, i time se bave u Vatikanu.

Istina je da je egzorcizam, postupak izganjanja raznovrsnih vragova iz nekog tijela (ili objekta) zapravo neka vrsta verbalnog obračuna, duhovne borbe u kojoj se razmjenjuju svete formule sjedne, a opscene ponude i još opscenije psovke i prijetnje s druge, da je to verbalni boj koji može trajati satima (piše u priručnicima i u svjedočanstvima pobjednikâ nad Sotonom i njegovim silnim podanicima, civilnima i vojnima), istina je da je, po Novom zavjetu, i Gospodin Isus Krist ušao u diskurs sa Sotonom i u relativno uljudnom dijalogu odbio njegove unosne ponude za angažman u đavljem timu - ali unekoliko zbunjuje bilješka u kojoj đavo po narcističkom obrascu, kakav poznamo iz američkih detektivskih ili forenzičkih serija, hvastavo navodi čime sve raspolaže u Vatikanu.

Dobro, poznato je da je posrijedi Knez laži i obmane (kažu da je njegova najopasnija i najuspješnija obmana upravo tvrdnja da on ne postoji, s onima koji povjeruju da ga nema - ateistima, ali i nerijetkim svećenicima te mnogim vjernicima - pola posla je obavljeno jer ne aktiviraju antivirus protiv njegova hakiranja), pa stoga treba ne sa zrnom, nego s vrećom soli uzeti njegove tvrdnje. Osobito ako ih bilježe izrazito pobožne osobe, uz to osposobljene i uvježbane u egzorciranju.

Iz usta demona

A one prenose, iz demonovih usta, da će sadašnji papa Frane nesretnim slučajem ustupiti Svetu stolicu i da će ga naslijediti - nemojte reći da za nj niste čuli - monsignor João Scognamiglio Clá Dias (77), kojega se Sotona boji.

- Možeš me zalijevati svetom vodom, ali nemoj ni po vragu vodom koja je prošla kroz Díasove ruke - citiraju pobožna usta nekog demona.

Ne lezi vraže, u Vatikanu su se odlučili potanje raspitati o tome. A kad su ondje počeli kopati, znameniti mons. João Scognamiglio Clá Dias, počasni kanonik Papinske bazilike sv. Marije Velike, utemeljitelj svećeničke udruge apostolskog života Virgo Flos Carmeli (Djevica cvijet Karmela) te predsjednik privatne vjerničke udruge Arautos do Evangelho (Vjesnici Evanđelja) odrekao se prije tjedan dužnosti glavnog poglavara “kako bi neki od njegovih duhovnih sinova mogao voditi to djelo ka savršenstvu kakvo želi Naša Gospa”, ali objašnjava da se pred Bogom ne može i ne smije odreći svog poslanstva “oca” tih ustanova. Možda i računa da je sebi pretplatio mjesto na oltaru, pošto utemeljitelji redova i zajednica nerijetko bivaju proglašeni svecima, je i sama zajednica nalazi računa investirati nemala sredstva, koliko zapada proces beatifikacije odnosno kanonizacije, budući da i ta zajednica računa na veći ugled (a time i na unosnije angažmane) ako joj je na početku genealogije svetitelj. Dobro, ne mora baš biti sv. Frane ili sv. Dominik, bitno je da ima aureolu.

Počela je istraga

Moglo bi se ipak dogoditi da se mons. Días malkice preračunao, da bi njegovi računi mogli biti bez krčmara, jer su se njegove tvorbe našle pod povećalom Kongregacije za kler. Mons. Días - Brazilac paulista, sin oca Španjolca iz Cádiza i majke Talijanke iz Rima - na čelu je jedne od dviju grana na koje se, nakon smrti osnivača, podvojila udruga Tradicija, Obitelj i Vlasništvo (TFP) koju je pedesetih godina prošlog stoljeća u Brazilu osnovao Plinio Corrêa de Oliveira, sveučilišni profesor, prethodno predsjednik brazilske Katoličke akcije, te ultrakonzervativan zastupnik u brazilskom Parlamentu, pobornik vojnih državnih udara i diktatura.

Jednu granu čine takozvani Utemeljitelji (Fundadores), koji su stekli sudskim putem pravo na nastavak korištenja naziva TFP izvan Brazila. Veoma su aktivni u podršci kardinalu Burkeu i trojici njegovih kolega koji zahtijevaju od Pape da položi račune za stavove sinodskih otca u postsinodskom nagovoru Amoris laetitia.

U 78 zemalja

Druga grana se odvojila nakon de Oliveirine smrti 1995. To su Vjesnici Evanđelja, sada nazočni u 78 zemalja, imaju na tisuće mladih, a uživali su silnu podršku slovenskog kardinala srebroljupca Franca Rodéa dok je bio prefekt Kongregacije za ustanove posvećena života, kamo pripadaju ne samo redovnici nego i takve pitoreskne udruge.

Vjesnici jesu pitoreskni, barem kao vitezovi Svetoga Groba. Nose grimiznu tuniku (pa ih je moguće pobrkati s biskupima), a na njoj golem bijelo-crven trolisni Jakovljev križ (kojemu je donji krak međutim u obliku šiljka, pa podsjeća i na opak bodež).

Predmet istrage nije kostimografija, nego podaci o navodnome tajnom društvu unutar udruge, zvanome Semper viva (Vazda živa). Bogorodica? E ne, nego Donna Lucilia Corrêa, Pliniova mama, u čije ime istjeruju vraga. Odnosno, pri obredu koriste - u svojevrsnoj parodiji trojstva - tri imena: Lucilia Corrêa, Plinio de Oliveira i, nota bene, João Scognamiglio Clá Dias, koji tako ispade nekakav živi svetac, što baš i nije u skladu s katoličkim naukom, a nije to ni odobrio itko u Rimskoj kuriji (ili možda jest kardinal đakon Rodé, također povratnik iz Latinske Amerike i žestok kritičar pape Frane, ali ipak ne propušta ni jednu priliku da koncelebrira s Papom, što je zapravo jedina još vidljiva služba umirovljena kardinala đakona).

Te obrede, više čudne nego čudesne (ili ipak čudotvorne?), “provalio” je Alfonso Beccar Varela, koji ih sije po Internetu. Kakogod ih Vjesnici izbrišu na nekom sajtu, tako niknu na nekome drugome.

Iz njih je razvidan stanovit milenarizam Díasovih Vjesnika. Tvrde da po milosti Gospe iz Fátime skoro predstoji smak svijeta, da su ključi papinstva u demonskim rukama ali će uskoro biti u Díasovim.

Zahvaljujući snimcima i inim dokumentima koje je prikupio, talijanski sociolog religije Massimo Introvigne, specijaliziran za sljedbe i kultove, već je lani upozorio na “tajni i ekstravagantni kult” unutar TFP, baziran na trinitarizmu osnivača, njegove mame i njegova duhovnog sina Díasa, na odbacivanju Drugoga vatikanskog koncila kao vražje rabote. Introvigne je de Oliveiru triput intervjuirao. Plinio Corrêa de Oliveira nije zanijekao postojanje kulta nego ga je minimizirao kao djetinjariju nekih tamo mladih. Rimska kurija se sada s time ozbiljno bakće.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
14. studeni 2024 12:26