VRELA ‘AFERA‘

Starbucksova aplikacija izludila potrošače, sve je završilo na sudu: ‘Stalno moram dodatno trošiti!‘

Aplikacija, tvrdi se, ne dopušta manje uplate od deset dolara, niti personalizirano davanje napojnica

Ilustracija

 Riccardo Milani/Afp/Profimedia/Riccardo Milani/afp/profimedia

Koalicija potrošača Washingtona krenula je na popularni lanac Starbucks: optužili su ih da putem mobilne aplikacije potrošače uvlače u krug trošenja iz kojeg se praktički nemoguće izvući na način da u cijelosti potroše svoj novac, a krajem prošle godine prijavu su predali i washingtonskom državnom odvjetniku od kojeg očekuju da uskoro počne proces protiv ove međunarodne kompanije.

Iz njihove pritužbe proizlazi da potrošači koji koriste Starbucksovu aplikaciju na nju mogu uplatiti minimum od deset dolara, no aplikacija je namještena na način da kod uplate automatski nudi uplatu od 25 dolara, a potom lažno prikazuje da je minimalna uplata 15 dolara.

Da bi potrošač saznao kako ipak može uplatiti i manju svotu od toga, aplikaciju mora skrolati unazad - dakle prema gore - a što je sve, tvrde u koaliciji, pridonijelo tome da potrošači samo tijekom 2023. godine na aplikaciju prebace oko 15 milijardi dolara, od čega veću korist ima kompanija nego kupac.

Koalicija tvrdi da zahvaljujući postavkama aplikacije potrošač zapravo nikad ne može u cijelosti potrošiti uplaćeni iznos te ga se konstantno motivira na uplaćivanje dodatnog novca, kao i na donošenje odluka o kupnji koje inače nikad ne bi donio.

Sporan im je i način kako Starbucks uređuje ostavljanje napojnice putem aplikacije - niti ovdje potrošač nema mogućnost da sam odluči o konkretnom iznosu, nego mu se nudi isključivo da odabere između 0,50, 1, 2 i 5 dolara, a ako mu potom na aplikaciji ostane iznos nedovoljan za kupovinu makar i najjeftinijeg artikla, on da bi ga iskoristio mora uplatiti dodatni novac jer aplikacija ne dopušta da se isti iznos namiri kroz nekoliko različitih načina plaćanja.

Pritužbi se pridružilo i nekoliko konkretnih potrošača koji su na temelju vlastitih iskustava pokušavali dočarati kako potrošač, koristeći aplikaciju, nikad ne može biti na nuli.

Poput Jessice Williams, 30-godišnje Amerikanke iz Seattlea koja je ispričala kako na aplikaciju uvijek uplaćuje minimalan iznos, dakle 10 dolara, ali kako zbog ograničenja unutar sustava nikad ne može doći na nulu, zbog čega je stalno prisiljena uplaćivati još.

Koalicija sada od državnog odvjetnika Boba Fergusona traži da ocijeni predstavlja li Starbucksova digitalna aplikacija zavaravajuću praksu, posebno s obzirom na činjenicu da je tvrtka tijekom posljednjih pet godina kao prihod prijavila čak 900 milijuna dolara neutrošenog novca putem poklon-kartica i aplikacije.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. studeni 2024 21:26