Dok traje istraga stravičnoj nesreći ruskog putničkog zrakoplova koji je ubrzo nakon polijetanja morao prinudno sletjeti u moskovsku zračnu luku Šeremetjevo, pri čemu je poginula 41 osoba, dvojica stručnjaka za zrakoplovne nesreće progovorili su o mogućim uzrocima nesreće.
Zrakoplov je u nedjelju uzletio s moskovske zračne luke Šeremetjevo, a trebao je stići u Murmansk. Ubrzo nakon polijetanja zatražio je odobrenje procedure hitnog slijetanja zbog požara.
Na snimkama nadzornih kamera može se vidjeti kako je posada uspjela prizemljiti zrakoplov tek iz drugog pokušaja. Tijekom prvog pokušaja slijetanja avion se samo odbio od piste, a u drugom dodiru s tlom se zapalio.
Ruski istražni odbor i Aerofolot istovremeno su pokrenuli istragu te nesreće, a već su počele kružiti brojne teorije o mogućim uzrocima. Jedna od njih je i ta da je u zrakoplov možda udarila munja.
'To je moguće, no mala je vjerojatnost da se to dogodilo', rekao je za Russia Today avijacijski stručnjak Jacques Astre.
Premda su u nedjelju na tom području zabilježene grmljavinske oluje, avioni su dizajnirani na način da izdrže munje, objasnio je Astre i dodao da se ponekad dogodi vrlo mala šteta na zrakoplovima zbog udara munja, no ne u tolikoj mjeri da bi došlo do ovakve nesreće.
Astre smatra da je vrlo vjerojatno da je požar počeo zbog električnog kvara. To stajalište dijeli i Sultan Hali, bivši visoki časnik pakistanskog ratnog zrakoplovstva.
'Uobičajeni krivci su kratki spojevi električnih kabela, tako da je požar možda uzrokovan time', rekao je Hali i dodao da je požar u avionu jedna od najstrašnijih stvari koje pilot može doživjeti jer to smanjuje i mogućnost komunikacije.
Prije traženja hitne pomoći, posada ovog zrakoplova je upravo proglasila krah radijske veze, a zatim je počelo kruženje nad Moskvom i slijetanje natrag u Šeremetjevo.
Kao što se vidi na šokantnim snimkama, zrakoplov je naglo sletio i klizao duž piste, a pratila ga je ogromna vatrena kugla i gust, crn dim. Podvozje zrakoplova se srušilo dok se zaustavljao na asfaltu.
Ta velika vatrena kugla mogla je nastati prilikom prisilnog slijetanja. Navodno je avion tri puta udario u tlo prije nego što se zaustavio. Tu su Astreovu tvrdnju potvrdile i snimke s nadzornih kamera.
Hali tvrdi da se podvozje zrakoplova vjerojatno ne bi srušilo da ga vatra već ranije nije oslabjela. On ističe da, iako je ta vjerojatnost mala, još nije moguće isključiti ni mogućnost kriminalnih aktivnosti.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....