MEGAPROJEKT OD 20 MLRD. DOLARA

SUPERTAJFUN STIGAO NA FILIPINE, SVE SU OČI UPRTE U NAJDUŽI MOST NA SVIJETU PREKO VODE 'Budu li valovi veći od 4 metra moglo bi doći do katastrofe'

 
Most Hong Kong-Zhuhai-Macao iz različitih kadrova
 Profimedia, UPPA News, TEMP Sipa Press, Zuma Press - News

Super tajfun Manghut jedna je od najgorih oluja koja će ove godine pogoditi Aziju. Već je uzrokovao nered u Guamu, a očekuje se da će napraviti veliku štetu i u Luzonu na Filipinima prije negoli se približi Hong Kongu i Macau u nedjelju.

Ova oluja, čiji vjetrovi dostižu gotovo 210 kilometara na sat, identična je uraganu četvrte kategorije i mogla bi biti najmoćnija tropska ciklona koju će Hong Kong osjetiti još od 1946. od kada postoje mjerenja.

Stoga se u Hong Kongu i Macau s pravom pitaju hoće li megaprojekt koji je koštao 20 milijardi dolara most Hong Kong-Zhuhai-Macau, koji bi trebao biti otvoren kasnije ove godine, izdržati ovaj super tajfun.

S ukupnih 55 kilometara dužine, ovo je najduži most na svijetu koji se proteže preko vode. Sagrađen u obliku slova Y, povezuje tri velika grada (Hong Kong, Zhuhai i Macao), a cijela struktura zapravo je spoj mosta i podvodnih tunela. Na primjer, glavni dio strukture sastoji od 22,9 kilometara dugog mota i 6,7 kilometara dugog podvodnog tunela. Koliko je most impresivan, predočava i podatak da je 20 puta duži od slavnog Golden Gate visećeg mosta u San Franciscu.

Mukotrpna gradnja bila je obilježena prekoračenjem rokova, prekoračenjem budžeta, smrtnim nesrećama na radu i nizom drugih nevolja, ali su inženjeri i radnici ipak priveli kraju ovaj megaprojekt. Pritom su koristili najnoviju dostupnu tehnologiju kako bi omogućili da strukture mogu "izdržati" i najveće prirodne katastrofe, poput potresa magnitude 8 po Richertu, udar supertajfuna ili čak udar broda od 300.000 tona u strukturu mosta.

Nadalje, u strukturu je ugrađeno 400.000 tona čelika, što je 60 puta više nego je bilo potrebno za gradnju Eiffelovog tornja. Na oba kraja tunela koji ide pod morem sagrađena su i dva umjetna otoka, od kojih je svaki ojačan sa 120 ogromnih čeličnih cilindara, visokih 55 metara, širokih 22 metra i teških oko 550 tona, kao i najveći svjetski putnički zrakoplov, Airbus A380.

Očekuje se kako će super tajfun sa sobom donijeti jake kiše i oluje, pa će to predstavljati pravi test za most.

- Hoće li most izdržati destruktivnu snagu super tajfuna zavisi od veličine valova na umjetnim otocima, kazao je za Quartz.com inžinjer graditeljstva Ngai Hok-yan.

- Ako će valovi biti viši od četiri metra, postoji mogućnosti da će stupovi koji bi trebali štititi konstrukciju završiti u moru, završio je nimalo ugodnu prognozu za stanovnike ovog područja Hok-yan.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
05. studeni 2024 16:40