Pomozite nam da se dokopamo aerodroma! Molim vas! Pomozite. Pomozite - zadnje su riječi pilota Miguela Quiroge Murakamija upućene kontrolnom tornju u Medellinu. Veza se gubi. Bio je to trenutak kad je zrakoplov udario u planinu.
Desetak minuta prije toga pilot je tražio da mu se dopusti izvanredno slijetanje zbog nedostatka goriva. Kontrolor mu je potvrdno odgovorio. Bilo je to oko 22 sata po lokalnom vremenu, na visini od 2,7 kilometara i tridesetak kilometara od sletne staze zavjetnog aerodroma.
Zatvoren aerodrom
- S velikom dozom sigurnosti možemo reći da u trenutku pada zrakoplova u njemu nije bilo goriva. Stoga naša istraga ide u smjeru toga da utvrdimo razloge zašto se to dogodilo. Na žalost, moramo konstatirati da u zrakoplovu nije bilo onoliko goriva koliko predviđaju pravila međunarodnog avionskog prijevoza - rekao je šef Ureda za sigurnost avionskog prometa Kolumbije, Freddy Augusto Bonilla Herrera. Napomenuo je da u zrakoplovu mora biti goriva za još najmanje 30 minuta leta od predviđenog vremena za neku destinaciju.
Istraga bi trebala otkriti zašto avion nije bio napunjen prema propisima ili je možda došlo do curenja ili nekog drugog kvara koji je prouzročio gubitak goriva. Također treba utvrditi je li točna informacija da je avion trebao sletjeti na aerodrom u gradu Cobi kako bi dolio gorivo, ali nije mogao jer je on noću zatvoren. Zrakoplov nije bio "natankan" prema pravilima, odnosno bio je "na knap", čak i manje jer to pokazuje činjenica da je pao kad je počeo slijetati. Neki, pak, to što na mjestu nesreće nije pronađeno gorivo, odnosno nedostatak goriva objašnjavaju činjenicom da je pilot, vidjevši da neće doletjeti do aerodroma, možda ispustio ostatak goriva kako pri padu ne bi došlo do eksplozije, što je i razlog da je nesreću ipak uspjelo preživjeti šestero od 77 putnika i članova posade. U prvim izjavama nadležni istražitelji kažu da je gubitak goriva razlog nesreće, ali i misterij. No istraga, koja bi mogla potrajati više od mjesec dana, pokazat će prave uzroke nesreće zrakoplova na letu 2933 u kojem su poginuli igrači brazilskog kluba Chapecoense Real i 21 novinar.
Dakle, sve se vrti oko nedostatka goriva. Doduše, pilot je najprije javio da ima teškoća s elektronikom, a tek potom da ima problema i s nedostatkom goriva. Iz dostupnih snimaka razgovora s kontrolnim tornjem čuje se da pilot ne govori o izvanrednoj situaciji. Šef Uprave za civilni zračni promet Kolumbije, Alfredo Bocanegra, iznio je teoriju zašto je pilot tek u zadnji čas, samo petnaestak minuta prije rušenja, javio da nema goriva.
Sporna dozvola
- Pilot nije na vrijeme javio da ima ekstremnu situaciju moguće zato što se bojao za posljedice koje bi to moglo imati za kompaniju i njega - smatra Alfredo Bocanegra.
Pilot Miguel Alejandro Quiroga Murakami bio je i suvlasnik bolivijske tvrtke LaMia (Línea Aérea Mérida Internacional de Aviación) čiji se zrakoplov srušio nedaleko od Medellina. Kompanija je imala tri aviona i osam zaposlenika, ali dva aviona nisu imala dozvolu za let. Doduše, još nije jasno je li kompanija uopće imala licencu za letove, iako se specijalizirala za prijevoz nogometnih momčadi. Naime, tu vlada mala zbrka jer jedni mediji javljaju da je LaMia početkom 2016. godine dobila certifikat, dok drugi navode da nije imala "dozvolu države", a bez nje nisu smjeli letjeti. To otvara puno pitanja jer ako nisu imali dozvolu bolivijskih vlasti, kako su mogli poletjeti iz bolivijskoga grada Santa Cruza u koji je avion bio sletio na punjenje gorivom iz São Paula. Zrakoplov je u vlasništvu venezuelanskog biznismena i bivšeg političara Ricarda Alberta Albacetea Vidala koji nije uspio dobiti certifikat tamošnje vlade za letove te je zrakoplove iznajmio - ili preprodao - bolivijskoj tvrtki istog imena LaMia, u vlasništvu bivšega generala bolivijskoga ratnog zrakoplovstva Gustava Vargasa Gamboe. On je izjavio da je zrakoplov iza sebe imao puno letova.
Argentinska momčad
- Avion je bio operabilan i prošao je sve inspekcije i servise - ustvrdio je Gamboa.
Prije dvadesetak dana tim je zrakoplovom na utakmicu s Brazilom u sklopu CONMEBOL kvalifikacija za Svjetsko prvenstvo 2018. letjela reprezentacija Argentine. Istim su se avionom s polufinalne utakmice u Paragvaju, koju su igrali protiv Cerro Porteña, u Medellin vraćali i igrači Atlético Nacionala s kojima su nesretni brazilski nogometaši 1. prosinca trebali igrati prvu finalnu utakmicu Cope Sudamericane. Tim je avionom letjela i bolivijska ekipa The Strongesta, kluba čija je momčad imala sličnu nesreću 26. rujna 1969. kad je poginulo 19 njihovih nogometaša.
Kompanija je imala tri aviona i osam zaposlenika, ali dva zrakoplova nisu imala dozvolu za letenje
Kapetan nesretnog zrakopova Miguel Quiroga dolazi iz pilotske obitelji. Naime, i otac mu je bio pilot, a poginuo je u avionskoj nesreći 1963. kad mali Miguel nije imao ni godinu dana. Osim toga, i njegov stariji brat Edgar je pilot, kao i njegov bratić. Miguel Quiroga je bio i suvlasnik tvrtke LaMia koja je uglavnom prevozila južnoameričke nogometne klubove i reprezentacije. Miguel Quiroga, kojega proglašavaju herojem jer je pri padu aviona svojim manevrom uspio spasiti šest putnika, bio je otac troje djece.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....