UŽAS PRI POLIJETANJU

Totalna drama na letu za Kanare: Samo tri sekunde kasnije i Boeing bi se srušio!

Odjel za istraživanje zračnih nesreća Ministarstva prometa istražuje ozbiljan incident

Boeing 737-800

 Ewan Partridge/alamy/alamy/profimedia

Putnički zrakoplov koji je prevozio 163 putnika i devet članova posade prilikom polijetanja odvojio se od tla samo tri metra prije kraja piste. Glavni problem bila je softverska greška zbog koje je za polijetanje korišteno premalo snage, piše Daily Mail.

Zrakoplov TUI Boeing 737-800 4. ožujka polijetao je s piste zračne luke Bristol duge 1,9 kilometara na let za Gran Canariju. Polijetanje je započelo samo 260 metara od kraja uzletne staze, a zadnji kraj zrakoplova uzdigao se samo tri metra prije kraja staze. Preko obližnje ceste A38 preletio je na udaljenosti manjoj od 30 metara.

Kad su se kotači zrakoplova konačno podigli u zrak, zrakoplov je vozio brzinom od 150 čvorova, što znači da bi s piste izletio manje od tri sekunde kasnije da nije uspio poletjeti. Odjel za istraživanje zračnih nesreća Ministarstva prometa istražuje incident koji smatra ozbiljnim problemom.

Izdali su posebno upozorenje zrakoplovnim kompanijama koje koriste seriju Boeing 773-800 nove generacije zbog problema koji ugrožavaju sigurnost leta. U izvješću je navedeno da je Boeing bio svjestan greške u softveru prije ovog incidenta.

Prema izvješću AAIB-a Boeing 737-800 poletio je s piste s nedovoljnim potiskom da bi zadovoljio propisane performanse zbog čega je riskiran zastoj i pad zrakoplova. U izvješću stoji da se sustav automatskog gasa zrakoplova isključio kad je posada odabrala način polijetanja.

Umjesto 92,8 posto potiska koji je potreban za sigurno polijetanje, zrakoplov je ‘teturao‘ niz pistu sa samo 84,5 posto. Piloti nisu primijetili potencijalno fatalan nedostatak snage potreban za sigurno polijetanje. Pregledom zrakoplova utvrđeno je 11 grešaka, od kojih je većina bila povezana sa sustavom automatskog gasa.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 06:43