TKO JE KRIV?

TRI TEORIJE O UZROCIMA TRAGIČNE NESREĆE HELIKOPTERA Vojni analitičar: 'Ovo će prerasti u veliku aferu!'

Formirane su dvije komisije koje trebaju utvrditi zašto je do nesreće došlo, te tko je odgovoran
This picture shows the wreckage of a Serbian Mi-17 type military helicopter that crashed near Belgrade airport on March 14, 2015. A Serbian military helicopter evacuating a five-day-old baby for emergency medical treatment has crashed in heavy fog, killing all seven people on board, the officials said on March 14. A four-member crew, two medical workers and the baby were all killed in the crash, Prime Minister Aleksandar Vucic said on public RTS television. AFP PHOTO / STR ** SERBIA OUT **
 STRINGER/AFP

Vojska Srbije i Ministarstvo obrane imaju odgovore na sva pitanja o padu vojnog helikoptera Mi-17 pri kojem je poginulo sedmero osoba, među kojima i bolesno novorođenče kojeg su piloti i tehničari spašavali, osim na jedno: tko je kriv za nesreću.

Kako su jučer na konferenciji za tisak u Domu vojske priopćili nadležni, helikopter je bio ispravan, imao je odličnu opremu i prošao je sve provjere, a piloti i tehničari su bili veterani koji su iza sebe imali nebrojeno sati leta, piše srpski Blic.

U Vojsci kažu da su stradali piloti bili najbolje što su imali u svojim redovima i da su šanse da je do pada došlo njihovom greškom gotovo mizerne. Na pitanje jesu li krivi meteorološki uvjeti koji su preksinoć bili krajnje nepovoljni, odgovor je glasio kako 'jesu bili složeni vremenski uvjeti, ali da se u takvim situacijama s ovim helikopterom i posadom to moglo izvesti'.

Formirane su dvije komisije koje trebaju utvrditi zašto je do nesreće došlo, tko je odgovoran, kao i uzroke tehničke prirode. Rok za izvještaj komisije koja treba utvrditi odgovornost je 18. ožujak, dok tehnička komisija ima rok do 30. ožujka.

Srpski Blic donosi tri teorije o padu helikoptera:

Helikopter ostao bez goriva

U javnosti se spekulira kako je helikopter ostao bez goriva i da je to razlog zašto nije eksplodirao prilikom pada. Kako kažu spasioci, letjelica je izgledala poput 'limenke' i tri tijela su ispala iz nje prilikom pada. Iako je ekipa 'Blica' pokušala na jučerašnjoj konferenciji postaviti pitanje o gorivu, to im nije dopušteno i odgovor nisu dobili.

Loši vremenski uslovi u Beogradu

Ukoliko je istina da je helikopter bio u potpunosti ispravan, kao jedan od glavnih krivaca navode se loši vremenski uvjeti. Poznato je, međutim, da je ova posada helikoptera sudjelovala i u ekstremnijim akcijama, gdje su vremenski uvjeti također bili podjednako katastrofalni. U isto vrijeme dok je trajala agonija s helikopterom, tri aviona 'Air Serbia' koja su letjela iz Milana, Zuricha i Bruxellesa za Beograd zbog loše vidljivosti preusmjerena na aerodrom u mađarskom Temišvaru.

- Ne mogu vjerovati da je netko uputio helikopter pod takvim vremenskim uvjetima. Nakon istrage saznat ćemo okolnosti, nikad nemate samo jedan uzrok koji dovodi do nesreće. Mislim da će ovo prerasti u jednu ozbiljnu aferu - kazao je za Blic vojni analitičar Aleksandar Radić.

U izvorima bliskim vojnom zrakoplovstvu neslužbeno se može čuti da je helikopter poletio mimo pravila s ciljem da život bebe pošto-poto bude spašen.

Otkazala oprema

Iako se to u samom startu jučerašnje konferencije decidirano odbacilo, postoji sumnja da je u nekom trenutku otkazala oprema na helikopteru. Vojni analitičari upozoravaju da se u opremu ne samo ovog helikoptera već i ostalih u vlasništvu Vojske Srbije, odavno nisu ulagale 'ozbiljniji' novci i da je kvar mogao dovesti do ove velike tragedije.

Iako je posada helikoptera pokušala čak dva puta bezuspješno sletjeti, nitko iz Vojske nije uputio preventivni poziv kontroli leta. Pomoć od spasilačkih ekipa nije tražila sve do trenutka pada, piše srpski Blic.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
24. studeni 2024 03:02