Televizijska reklama za bicikle proizvedene u Nizozemskoj, zabranjena je u Francuskoj jer, kako kažu, 'stvara klimu straha prema automobilima', piše Guardian.
Iako se prikazuje na nizozemskoj i njemačkoj televiziji, francusko regulatorno tijelo ARPP smatra da VanMoof bicikli bezrazložno diskreditiraju automobile.
Reklama prikazuje crni, sjajni auto u kojem se zrcale slike dimnjaka, rotacijska svjetla kola hitne pomoći i prometne gužve. Vozilo se potom transformira u najnoviji bicikl nizozemske kompanije uz natpis: 'Vrijeme je da provozate budućnost'.
- Neki prizori koji se zrcale na autu, prema našem mišljenju, nepravedno diskreditiraju čitav automobilski sektor, kaže ARPP u pismu poslanom VanMoofu. - Prizori dimnjaka i prometnih nesreća stvaraju klimu straha.
Francuski zakon o oglašavanju zabranjuje iskorištavanje straha i patnje u reklamama.
Kao odgovor, proizvođač bicikala optužio je ARPP da traži način kako zaštititi francusku autoindustriju nakon velikog pada prodaje tijekom pandemije novog koronavirusa.
Prodaja automobila francuskih proizvođača u svibnju se prepolovila zbog čega je predsjednik Emmanuel Macron pokrenuo osam milijardi eura 'težak' plan za spas te industrije i proizvođača poput Peugeota, Citroëna i Renaulta.
Osnivač VanMoofa Taco Carlier kazao je da neće mijenjati reklamu.
- Nevjerojatno je da je autokompanijama dozvoljeno da prikrivaju svoje ekološke probleme dok istovremeno cenzuriraju one koji propitkuju tu temu. Reklama je emitirana u Nizozemskoj i Njemačkoj. Spot je naišao na pozitivnu reakciju publike. U reklami, na autu se zrcali prošlost i gledatelji su pozvani da porazmisle o novim ekološkijim vidovima transporta za čišću i zeleniju budućnost, rekao je Carlier.
- Propitivanje statusa quo će uvijek dovesti do konfrontacije, no to je nešto što smo željeli otpočetka, dodao je.
Čelnik ARPP-a Stéphane Martin odbacio je kritike proizvođača bicikala.
- To je klasični odgovor na našu neovisnost u odlučivanju koji privlači pozornost medija izvikujući 'Cenzura!'. Ne možemo čitavu industriju tako oblatiti. To je osnovno želimo li fer natjecanje. U nekim dijelovima ta reklama ide predaleko sa slikama koje su nepotrebne, poput dima iz dimnjaka tvornica koje nemaju nikakve veze s autoindustrijom, rekao je Martin.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....