Ferdinand Piech, bivši predsjednik i direktor Volkswagen Grupe koju je transformirao u jednu od najvećih svjetskih automobilskih kompanija umro je u dobi od 82 godine, javlja Automotive News.
Preminuo je u nedjelju navečer nakon što je izgubio svijest i kolabirao u jednom restoranu u bavarskom Rosenheimu dok je večerao sa suprugom. Ubrzo je hitno odvezen u obližnju bolnicu gdje je ubrzo i preminuo, javlja njemački Bild.
Od predstavnika obitelji Piech i Porsche, koje i dalje kontroliraju većinski udio u koncernu Volkswagen preko svog obiteljskog holdinga Porsche SE, nije se mogao dobiti komentar.
Preminuli Ferdinand Piech, bio je vodeći austrijski poslovni magnat, jedan od najutjecajnijih šefova svjetske autoindustrije svih vremena te najuspješniji poslovni čovjek autoindustrije 20. stoljeća.
Rođen je 17. travnja 1937. godine u Beču kao treće od četvero djece oca Antona koji je bio odvjetnik i majke Louise. Ferdinand Piech imao je dva brata i sestru.
Međutim, obiteljsko stablo imalo je uspješnih automobilskih konstruktora, a djed Ferdinanda Piecha bio je sam Ferdinand Porsche (a ujak Ferdinand Porsche mlađi) pa je već zarana bilo jasno kako će i Ferdinand Piech krenuti stopama predaka koji su stvorili čuvenu VW Bubu te sportsku marku Porsche kroz legendarni model 911.
Piech je diplomirao 1962. godine na švicarskom Federalnom tehnološkom institutu u Zürichu, a u to vrijeme jako su ga zanimale utrke dok je od 1963. radio u obiteljskoj tvrtki svog ujaka Ferryja, u Porscheu u Stuttgartu.
Smatra ga se zaslužnim za stvaranje današnjeg Porscheova identiteta kao proizvođača vrhunskih trkaćih automobile jer je rukovodio programom razvoja modela za utrke kada je usmjerio Porsche prema marki sportskog pedigrea.
Kasnije, 1972. godine se zaposlio u Audiju gdje je ubrzo dogurao do mjesta prvog čovjeka tvrtke i u dvadeset godina marku iz prosječne uspješno transformirao u premium proizvod (forsirao je Quattro pogon), uz bok Mercedesu i BMW-u.
Uspješan poslovni put 1993. je nastavio na mjestu čelnog čovjeka kompletne VAG korporacije nastale na temeljima Volkswagena, tvrtke koju je osnovao njegov djed.
Piech je kompletnu korporaciju učinio profitabilnom, kompaniji je pridružio Porsche, osobno je definirao i pozicionirao sve marke iz portfelja (VW, Škoda, Audi, Seat) pridodavši VW Grupi akvizicije - Lamborghini, Bentley i Bugatti.
Zbog godina, 2002. godine se povukao s izvršne funkcije, no zadržao je mjesto u nadzornom odboru koncerna sve do 2015. godine.
Do kraja 2012. pod njegovim vodstvom Volkswagen je ili potpuno posjedovao, ili je imao kontrolne udjele u 12 marki, uključujući proizvođače super automobila, proizvođače teških kamiona MAN i Scania kao i proizvođača motocikla Ducati.
Ostat će zapamćen jer je imao hrabrosti potpisati proizvodnju prvog Porscheovog terenca Cayenne, prvog velikog VW SUV-a Touareg, prvu Volkswagenovu premium limuzinu visoke klase Phaeton kao i proizvodnju najmoćnijeg i najbržeg automobila na svijetu Bugattija Veyrona.
S druge strane, njegova opsesija automobilima te želja da napravi najbolje moguće, bez obzira na cijenu su koštali VW puno novca. Tu se, osim već spomenutog VW Phaetona, mogu uvrstiti i neuspješni Audi A2 pa čak i Bugatti Veyron koji nikada nije donosio novac koncernu i gotovo ga je doveo do propasti.
Usto, afera Dieselgate koja je prije četiri godine potresla svjetsku autoindustriju nije ga ni okrznula ni u jednoj istrazi.
Nakon dolaska nasljednika u holding Martina Winterkorna, Piech je osigurao da njegovo nasljeđe živi u tvttki time što je svoju suprugu Ursulu, inače po struci odgajateljicu u dječjem vrtiću postavio u nadzorni odbor Volkswagena, a godinu kasnije 2012., Audija.
Piech je imao petero djece sa svojom prvom suprugom Corinom von Planta, dvoje iz veze s Marlene Porsche, bivše supruge njegova bratića Gerharda Porschea, tri s Ursulom Piech i još dvoje djece...
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....