VELIKA ŠKRTICA

Velika anketa otkrila zapanjujući podatak o potrošačkim navikama: ‘Zašto kupujemo impulzivno? Zbog osvete!‘

Navodno je 13,6 posto ispitanika impulzivnu kupnju obavilo iz očaja

Najviše potrošača, njih 41 posto, odgovorilo je da kupuju kao odgovor na neke emocionalne reakcije

 Sofie Delauw/Connect Images/Connect Images via AFP

Većina potrošača ponekad poklekne pa se oda impulzivnoj kupnji, no badcredit.org potrudio se saznati i zašto to čine, pa je više od tisuću ispitanika u Sjedinjenim Američkim Državama, starih između 18 i 43 godine, zamolio da im otkriju što ih je motiviralo na impulzivnu kupnju.

Neke stvari ispostavile su se očekivane - recimo, najviše potrošača, njih 41 posto, odgovorilo je da kupuju kao odgovor na neke emocionalne reakcije, primjerice kad su uzrujani ili depresivni, a među njima su impulzivnoj kupnji malo sklonije žene.

Na drugom se mjestu kao motivator navode društvene mreže, što je kao razlog impulzivnog kupovanja odabralo čak 33,8 posto pripadnika generacije Z i milenijalaca, dok je čak 15,5 posto anketiranih Amerikanaca reklo kako kupuje iz osvete, najčešće nakon svađe s partnerom.

Nakon toga slijedi još jedan neočekivani argument za impulzivnu kupnju - navodno se 13,6 posto ispitanika na to odlučuje iz očaja zbog političke klime, globalnog zagrijavanja ili nekog drugog problema čije je rješenje, kako vjeruju, izvan njihova dometa.

Kako se pojašnjava u istraživanju, riječ je o fenomenu "doom spending" koji mladima pomaže jer im se tijekom procesa kupovanja pojačano luči dopamin zbog kojeg se osjećaju bolje u vlastitoj koži.


image

Velika škrtica

Imate prijedlog za Veliku škrticu?

Pišite na: Ova e-mail adresa je zaštićena od spambota. Potrebno je omogućiti JavaScript da je vidite.

Uključite se u Facebook grupu Velika škrtica, povežite se s najvećom zajednicom potrošača i saznajte odgovore na sva pitanja o kojima drugi šute

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
14. prosinac 2024 12:37