LJUBLJANA - Slovenska tvornica Tomos čiji su mopedi i vanbrodski motori u nedostatku jače konkurencije svojedobno bili pojam tehonologije u bivšoj SFRJ nastoji repozicionirati svoj brand na tržištu Europske unije.
"Prije godinu dana ponovo smo pokrenuli proizvodnju motorkotača iako smo morali krenuti od nule", kaže direktor Tomosa Matjaž Kanduč, te dodaje da trenutno montiraju oko 600 mopeda mjesečno i sve prodaju, dobrim dijelom na zahtjevna tržišta s kojih imaju narudžbe za iduća puna četiri mjeseca.
"Reakcije tržišta su vrlo dobre, kvaliteta nam je u prvom planu jer je to kupcima u vrijeme krize najvažnije", kazao je Kanduč čija je ambicija da brand iz nekadašnjeg "Made in Europe", pretvori u "Made in EU" budući da je Slovenija već deset godina u Europskoj uniji.
"Nije nam cilj da za 500 eura nudimo skuter koji će biti bolji od kineskog nego izrada proizvoda koji će biti izdržljiv, kvalitetan i štedljiv, a trajat će 30 godina", kazao je Kanduč za Slovensku tiskovnu agenciju STA.
U programu tvornice iz Kopra zaposleno je trenutno 30-ak ljudi, a u suradnji s jednim partnerom iz Hrvatske planira se i izrada elektrificiranih vozila na dva kotača.
Firma koja je svojedobno zapošljavala više stotina ljudi svojedobno je osnovana u Sežani, odakle i ime Tomosa, što je akronim za Tovarna motorjev Sežana, a najprije je proizvodila vozila po Puchovoj licenci.
Tvornica je kasnije prebačena u Koper, gdje i sada radi, nakon višegodišnjeg zastoja zbog gubitka velikog nekadašnjeg jugoslavenskog tržišta i pojave konkurencije.
Najveća tržišta Tomosa u Europi sada su Nizozemska i Švicarska, a ima naručitelja i iz Velike Britanije, Njemačke i Austrije, te s područja bivše Jugoslavije, posebno za skutere koje koriste poštari.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....