Društvenim se mrežama proširio status o neprimjerenom ponašanju vozača autobusa prema skupini migranata koji su uredno kupili kartu i putovali poput svih ostalih građana. Naime, na relaciji Sarajevo - Tuzla 10. rujna u autobusu kompanije Transturist vozač je prisilio nekolicinu migranata da sjednu u stražnji dio autobusa kako se ne bi miješali s ostalim putnicima.
Autor statusa koji je dobio više od 1.700 reakcija i više od 500 komentara, pitao je vozača zašto je to napravio, a ovaj je odgovorio da ako sjede naprijed, ‘miješaju se s putnicima, iako su ljudi platili uredno, skupa sa ženama i bebama’. Na dodatno inzistiranje kondukter je još rekao zar bi sad ‘profesorica koja je radila 8 sati trebala sjediti s njima, piše Klix.ba.
O statusu koji je izazvao pravu buru i uglavnom poruke podrške vozaču, koji je odlučio provesti vlastitu segregaciju, oglasila se i kompanija za prijevoz putnika Transturist Tuzla koja je u objavi između ostalog napisala da će po utvrđivanju svih detalja događaja pokrenuti disciplinski postupak protiv vozača i izreći mu kaznu u skladu s pravilnikom kompanije.
- S obzirom da smo dobili informaciju o neugodnoj situaciji koja se dogodila jučer, 10. 9. 2019., na našoj redovnoj liniji Tuzla-Sarajevo, a koja se odnosi na ponašanje našeg vozača prema putnicima, u ovom slučaju osobama koji su izbjeglice u našoj zemlji (migranti). Konkretno, vozač na tom polasku je prema informacijama koje smo dobili, pravio raspored sjedenja u autobusu na način da je migrante rasporedio u zadnji dio autobusa iako na to nema pravo niti su mu takvi zadaci u opisu radnog mjesta.
S tim u vezi, ovim putem želimo istaknuti da bilo kakva segregacija putnika po bili kojoj osnovi nije politika naše tvrtke i da je ovaj čin isključivo čin pojedinca koji je izuzetno nekorektan i s pravom izaziva kritike i negativne komentare u javnosti. Nakon što utvrdimo sve detalje ovog događaja, pokrenut ćemo disciplinski postupak protiv našeg vozača i izreći mu kaznu u skladu s pravilnikom naše tvrtke - piše između ostalog u objavi Transturista.
Dodaju da tvrtku, koja ima 70 godina tradicije i zapošljava 130 radnika, ne treba promatrati kroz jednog pojedinca pa stvarati generalno mišljenje o rasizmu i segregaciji u kompaniji. Opisali su kako sami, unatoč brojnim pritiscima i negativnim komentarima stalnih klijenata, nikad nisu odbili pomoći migrantima.
- Smatramo da smo u proteklom periodu kao kolektiv učinili mnogo pozitivnih stvari za migrante, od toga da smo dozvolili da borave u prostoru autobusne stanice, da koriste sadržaje na autobusnoj stanici te smo velikom broju migranata izdali karte s popustom, a određenom broju migranata nismo ni naplatili karte. … Svjesni smo da ti ljudi prolaze kroz težak period u svojim životima i da smo i mi, ne tako davno, bili u sličnoj situaciji za vrijeme rata u našoj domovini. … U doba koje se u medijima i našoj državi naziva "migrantskom krizom", mi nismo odbili pružati usluge migrantima, a u isto vrijeme svakodnevno smo pod pritiskom klijenata da to učinimo. Svakodnevno se otkazuju mjesečne karte na našim linijama. Svakodnevno su naši zaposlenici, naročito vozači na federalnim linijama, pod velikim pritiskom i suočeni su sa situacijama koje u normalnim uvjetima rada oni ne bi trebali doživljavati, a kamoli rješavati. Ipak su odgovorni za ljude koje prevoze i ne bi trebali biti na udaru putnika koji nemaju razumjevanja za trenutnu situaciju u društvu - napisali su te pozvali nadležne da pomogne, a građane pozvali ma više suosjećanja i razumijevanja.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....