>>> NOVO 17:46 Jedan od vodećih reportera uglednog njemačkog tjednika Der Spiegel Matthias Gebauer na svojem je službenom Twitter profilu objavio da je Andreas Lubitz, unatoč drugačijim tvrdnjama određenih njemu bliskih krugova, ipak patio od depresije i iscrpljenosti.
Pozivajući se na Lubitzove kolege, Gebauer navodi da je kopilot srušenog Airbusa u depresiju pao tijekom obuke za pilota, koju je na nekoliko mjeseci 2009. godine bio prekinuo.
schoolmates of co-pilot who crashed
#4U9525 tell german reporters he took 6-months break from flight training in 2009 due to burnout-syndrom
— Matthias Gebauer (@gebauerspon)
March 26, 2015
freunde von
#4U9525 co-pilot berichten reportern, andreas l. habe 2009 auszeit von flugausbildung wg burnout-syndrom / depression genommen
— Matthias Gebauer (@gebauerspon)
March 26, 2015
----------------------------
16:36 Njemačka kancelarka Angela Merkel u posebnoj izjavi za javnost kazala je da su je najnovije informacije o padu Airbusa duboko potresle.
'Teško je reći koliku je patnju ova katastrofa donijela tolikim obiteljima. Danas smo primili vijest da je ova tragedija poprimila novu, nemjerljivo neshvatljivu dimenziju', rekla je vidno šokirana kancelarka.
----------------------------
15.50 - Prijatelji tvrde da je Lubitz bio jako aktivan na Facebooku. Međutim, njegov profil je izbrisan u utorak ili srijedu. Inače, na profilnoj fotografiji pozirao je ispred Golden Gatea u San Franciscu.
Njemačka kancelarka Angela Merkel obratit će se javnosti u Berlinu danas u 16.30 sati vezano za nova saznanja o padu zrakoplova Germanwingsa.
----------------------------
15.10 sati Nakon šokantnih vijesti iz Francuske, javnosti se obratio prvi čovjek Germanwingsa Thomas Winkelmann. Na press konferenciji je priznao da u Lufthansi uopće nemaju ideju što je potaklo Lubitza da sruši zrakoplov i pobije 150 ljudi.
- Ovo je za nas velika katastrofa, najveća u povijesti kompanije. Mi smatramo da imamo najbolje pilote na svijetu i ovo što se dogodilo za mene je neshvatljivo. Trebat će nam jako puno vremena da razriješimo ovaj misterij - rekao je Winkelmann i poručio da kod Lubitza ništa nije nagovještavalo da bi mogao napraviti nešto tako.
- Sve testove je prošao bez problema. I pshihološke i liječničke, bio je 100 posto spreman za letenje. Naša škola u Bremenu je najbolja na svijetu i tamo se ništa ne prepušta slučaju. Testovi se ponavljaju svake godine i nema šanse da se netko tko nije spreman 'prošverca' u zrakoplov.
Čelni ljudi Lufthanse i Germanwingsa, foto: AFP
Winkelmann je potvrdio da je Lubitz prije sedam godina svoje školovanje prekinuo na osam mjeseci, pa se ponovno vratio.
- To je istina, ali još ne znamo gdje je bio to vrijeme. Normalno je da netko uzme pauzu jer je naš program jako zahtjevan. Međutim, kada se vratio u školu, Lubitz je ponovno morao ponoviti sve testove.
Prvi čovjek njemačke aviokompanije pokušao je dati odgovor na pitanje o zaključanom kokpitu.
- Postoji jedno zvono, a pilot iznutra može vidjeti tko je ispred vrata. Također, postoji i kod pomoću kojeg piloti mogu otvoriti kokpit izvana. Ne znamo da li je kapetan pokušao s tim kodom unutra i da li je Lubitz koristio svoj kod kojim može blokirati ulazak na pet minuta.
Terorizam?
- Nemamo nikakvih indicija da je ovo terorističko djelo.
Winkelmann kakva je procudera kod izlaska pilota iz kokpita.
- Nema nikakve procedure - pilot slobodno može nakratko izaći iz kabine i u tom slučaju upravljanje zrakoplovom preuzima kopilot. Dakle, kapetan nije napravio ništa pogrešno što je izašao.... Ne znam što reći na kraju. Jednostavno, ne postoji mehanizam za sprečavanje ovakvih stvari.
Obiteljska kuća Andreasa Lubitza, foto: AFP
----------------------------
14.25 sati - Odmah nakon što je otkriven identitet kopilota, jake policijske snage stacionirale su se ispred Lubitzove obiteljske kuće u Montbauru. On je tamo živio s roditeljima...
Javnosti se obratio i njemački ministar prometa, ali nije rekao ništa novo.
- Iz informacija koje smo dobili sasvim je jasno da je Lubitz namjerno srušio zrakoplov.
-----------------------
Čovjek koji je odgovoran za rušenje zrakoplova Germanwingsa je Andreas Lubitz! Ovaj 28-godišnjak se u utorak ujutro zaključao u pilotsku kabinu i namjerno zrakoplov usmjerio prema planini. Za to vrijeme kapetan Patrick Sonderheiner očajnički je molio svog kolegu da ga pusti u kokpit, ali s druge strane nije došla nikakva reakcija.
- Normalno je disao i čini se da uopće nije bio nervozan. Kapetan je plakao i molio, ali Lubitz je samo šutio...
Što se trenutačno zna o čovjeku koji je odgovoran za ubojstvo 150 ljudi? Ima 28 godina, dolazi iz mjesta Montbaur, a u karijeri je imao 630 sati leta.
- Ne znamo koje je vjere... Ali mislimo da to nije razlog njegovog poteza. Također, ne možemo ga spojiti ni s jednom terorističkom organizacijom.
Le visage et l'identité du copilote de
#Germanwings
#crashA320
#crash
http://t.co/ss1CzHv83O
pic.twitter.com/MuRSEEYvNx
— Le Sommier Régis (@LeSommierRgis)
March 26, 2015
Njegovi prijatelji i kolege kažu da nikada nije pokazivao znakove depresije i da je prošle jeseni obnovio licencu.
- Stvarno mu je dobro išlo, bio je presretan svojim poslom u Germanwingsu - rekao je njegov kolega i član letačkog kluba Peter Ruecker.
- Nije mi jasno kako netko može izvesti zaključak da je srušio avion prije završetka istrage.. Bio je pomalo tih i samozatajan, ali uvijek prijateljski raspoložen.
Navodno je Lubitz vodio vrlo aktivan život - trčao je polumaraton, izlazio s brojnim prijateljima i slušao pop glazbu.
FOTO: KOPILOT JE NAMJERNO SRUŠIO AVION! Posljednje riječi kapetana: MOLIM TE, otvori vrata
Lubitz je dobio letačku dozvolu u lokalnom klubu još kao tinejdžer i ubrzo je prihvaćen u Lufthansinu školu za pilote u Bremenu...
- On je bio poptuno kvalificiran za upravljanje Airbusom - tvrdi francuski tužitelj.
Zanimljivo, u javnost je došla informacija da Lubitzova liječnička potvrda da je sposoban za letenje ističe za mjesec dana...
- Zašto je to napravio, ja nemam pojma. Samo znam da je napravio - rekao je francuski tužitelj i potvrdio da je već zatražio njemačke vlasti da mu daju sve informacije o mladom pilotu.
Za sudjelovanje u komentarima je potrebna prijava, odnosno registracija ako još nemaš korisnički profil....