NOVA PRAVILA

ZAŠTO SE FACEBOOK ODLUČIO OBRAČUNATI S EMOTIKONIMA? Na udaru su posebno breskvica i patlidžan, a sporna je i kapljica...

 Profimedia

S interneta opet stižu čudne vijesti. Ovaj su se put gigantske društvene mreže Facebook i Instagram odlučile obračunati s voćem i povrćem.

Ne s antivakserima i fake newsom, ni slučajno s raznim tipovima opasnih i nazadnih propagandi kakve možemo sresti na tim mrežama, nego s emotikonima voća i povrća, koje se uzima prioritetnima i za koje se pretpostavlja kako mnogima od korisnika služe za seksualne aluzije. Osim emotikona patlidžana i breskvice, sporan je i emoji kapljice.

Šifra za seks

Sva tri emotikona - pogotovo emotikon breskve koji danas na mrežama označava žensku stražnjicu, dok je ta voćka kroz stoljeća simbolizirala ženskost, nježnost pa čak i plodnost - obožavaju korisnici diljem svijeta, uključujući i Hrvate, pa se može pretpostaviti kako se među njima već traže novi emotikoni koji bi zorno dočaravali određene situacije ili dijelove tijela.

Spominju se u tom kontekstu emotikoni trešnje, donuta, tacosa i ruže (za ženske intimne dijelove) te emotikoni joysticka, banane, kukuruza i rakete za one muške. Tek ostaje za vidjeti kako će se Facebook i Instagram izboriti s alternativnim emotikonima i hoće li djelovati po tom pitanju.

Promjena je, kažu iz Facebooka, usmjerena na seksualne radnice koje više neće moći putem emotikonskih šifri prodavati svoje usluge na društvenim mrežama, no zabrana će nesumnjivo pogoditi i druge, koji ih koriste u šali ili u opuštenoj komunikaciji o seksu.

Zato budite na oprezu ako jedan od tri sporna emotikona koristite za opisivanje seksualnih aktivnosti jer budete li ih prilagali na krivome mjestu, recimo uz kakvu senzualnu fotografiju, mogli biste završiti blokirani na toj društvenoj mreži. Odsad pa nadalje sigurno je, dakle, sporne emotikone voća i povrća koristiti isključivo uz fotografije nabave s tržnice, dok bi kapljica sjajno pristajala uz fotografiju vašeg netom opranog automobila. Svako seksualno konotiranje ovih emotikona rizik je za vaš račun.

Iz Facebooka su dodatno rekli i kako je protiv novih pravila da se zabranjeni emojiji koriste za pokrivanje genitalija u slikama koje se dijele na platformama.

Bilo da je riječ o izravnom nuđenju ili poticanju seksualnih razgovora i sadržaja ili sugestivnom poticanju, Facebook će odsad uklanjati svaki takav sadržaj. Nekoliko uzastopnih kršenja pravila o korištenju emotikona ili eksplicitnom sadržaju može rezultirati trajnom deaktivacijom računa.

Vijest o zabrani škakljivih emotikona sigurno će obradovati repera Kanyeja Westa, supruga Kim Kardashian, koji je nedavno komentirao kako muškarci zbog društvenih mreža "pate kao Isus Krist", optužujući pritom portale da potiču ovisnost o seksu i muče oženjene muškarce.

"Patim i zahvalan sam zbog toga zato što bar donekle mogu osjetiti kako se osjećao Isus. Patim zbog društvenih mreža", izjavio je West u intervjuu na Apple Musicu.

Kanye pati "Kako sam to glasno izgovorio, siguran sam da ima i drugih oženjenih muškaraca koji na sličan način pate i sretni su što sam ja to rekao: O, da, ja patim", rekao je West, kritizirajući usput i žene koje koriste društvene mreže za dijeljenje senzualnih fotografija.

Srećom po Kanye Westa, ali i ostale slabašne muškarce poput njega, Facebook i Instagram su objavili konačni rat "seksualnim emotikonima". Tako oni više neće morati patiti zbog sugestivnih captiona i seksi fotografija koje ih navode na grijeh.

Sumirajmo još jednom novu Facebookovu regulaciju i pogledajmo kako bi to moglo izgledati u praksi:

- Dobar dan, Facebook, želio bih objaviti oglas u kojemu piše kako je moja bivša djevojka spavala s američkim marincem kojega je upoznala u Rijeci prilikom remonta njegova vojnog broda u Viktoru Lencu, tako da svi vide o kakvoj se ženi radi.

Facebook: Nema problema!

- Dodao bih i emotikone breskve i patlidžana!

Facebook: Stanite malo. Pa ovdje u Facebooku držimo određene standarde!

Facebook će, dakle, zabraniti vaš oglas, komentar ili post ako sugestivno koristite emotikon breskve, patlidžana ili kapljice.

Facebook neće, međutim, zabraniti vaš oglas ako širite propagandu i laži jer je takvo što, prema novim regulacijama, i dalje dopušteno. Možda se nakon voća i povrća konačno pozabave i time.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
16. studeni 2024 21:21