HIT NA TRŽIŠTU

‘Zbogom Louis Vuitton i Prada!‘: Nekad najveći ljubitelji luksuza opraštaju se sa slavnim brendovima, masovno se kupuje nova roba

Plaće su smanjene za 20 posto, stopa nezaposlenosti osoba u dobi od 18 do 24 godine porasla je, režu se troškovi na sve strane...

Trgovina brenda Louis Vuitton u Kini

 Sebastian Ng/zuma Press/profimedia/Sebastian Ng/zuma Press/profimedia

Ekonomsko usporavanje Kine rezultiralo je ogromnom popularnosti replika proizvoda luksuznih brendova. Građani ih sve češće kupuju kako bi stvorili dojam glamura uz manji budžet, prenosi CNN.

Zheng Jiewena (23) prije dvije godine je kao model zarađivala oko četiri tisuće dolara mjesečno. Od prošle godine, plaća joj se počela postupno smanjivati, što je kulminiralo ove veljače, kad je zaradila polovicu prijašnje plaće.

Bila je iznimno šokirana i smanjila troškove, što je značilo oproštaj od brendova poput Louis Vuittona, Chanela ili Prade, inače njenih omiljenih. Ovih dana s prijateljicama kupuje “pingti” proizvode, u Americi poznate kao “dupes”.

Radi se o visokokvalitetnim replikama luksuznih brendova, toliko sličnima da je teško pronaći razlike. Ponekad su samo inspirirani originalnim dizajnom i nude kupcima nove boje ili teksture.

image

Ilustracija

David Zorrakino/contactophoto/profimedia/David Zorrakino/contactophoto/profimedia

Laurel Gu, direktorica tvrtke za istraživanje tržišta sa sjedištem u Šangaju, za CNN je objasnila da se utrostručilo pretraživanje replika na društvenim mrežama u posljednje dvije godine. Za usporedbu, objašnjava kako su prije deset godina, kineski kupci bili najveći potrošači luksuza u svijetu.

Sada se sve više okreću pristupačnijim alternativama. Jedan od takvih primjera su tajice za jogu poznatog brenda Lululemon, koje na službenoj kineskoj stranici koštaju 106 dolara, ali njihova replika se može kupiti za samo pet dolara.

Kupci ju pronalaze na stranicama kao što je popularni Tmall, koje često koriste ime brenda čiji proizvod repliciraju u oglasima, tvrdeći da su usporedive kvalitete. Rastuća ljubav Kine prema “pingti” proizvodima nije samo problem za etablirane brendove kao što je Louis Vuitton.

image

Trgovina brenda Chanel

Anthony Behar/ddp Usa/profimedia/Anthony Behar/ddp Usa/profimedia

Tvrtka LVMH, koja je vlasnik brendova kao što su Dior, Givenchy, Fendi, Celine i Marc Jacobs, zabilježila je pad prodaje od deset posto tijekom prvih šest mjeseci ove godine u azijskoj regiji, u usporedbi s prošlom godinom.

Trend kupovanja replika pridonosi sveukupnoj slabijoj potrošnji i maloprodaji, koja je pala ispod ionako niskih očekivanja prošlog mjeseca. Kineska središnja banka ovaj tjedan je predstavila novi paket mjera za oživljavanje gospodarskog rasta, smanjenjem glavne kamatne stope i količine gotovine koju drže u rezervama, što bi oslobodilo novac za kredite.

Indeks povjerenja potrošača trenutno je u padu i iznosi povijesno najnižu razinu. Plaće su smanjene za 20 posto, žale se stanovnici, dok je stopa nezaposlenosti osoba u dobi od 18 do 24 godine porasla.

Želite li dopuniti temu ili prijaviti pogrešku u tekstu?
Linker
02. listopad 2024 14:48